Gå til innhold

Babyen min GRÅTER HELE TIDEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min gråter og gråter... Kun når jeg ammer, eller om han sover litt, så gråter han ikke. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for han.... Vi blir helt utslitt begge to... Noen andre som har det slik? Folk sier man må nyte tiden, men dette er det tøffeste jeg har vært gjennom. Han gråter 20 timer i døgnet. Har vært på helsestasjon og hos legen, alt er bra med den lille. Om jeg ligger inntil han, så slutter han å gråte. Men jeg kan jo ikke ligge tett inntil han hele døgnet heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det er derfor man fant opp bæreseler! En bæreslynge kan redde deg igjennom kolikken. Han er ikke klar for å være ute ennå, trenger å være en del av mamma! Samsove kan du om natten (hvis du ikke røyker altså).

Skrevet

Kolikk går topper seg vanligvis ved 6uker og er over ved 12 uker. Få avlastning, og hold ut!!!

Skrevet

skriver under på denne.. bæresele er nok tingen;)

Skrevet

Høres ikke ut som vanlig "tremånederskolikk" om baby gråter 20 timer i døgnet. Da ville jeg undersøkt om det kan være noe annet. Fastleger har ofte LITE fagkunnskap når det kommer til så små babyer. Jeg ville ha fått han undersøkt hos en barnelege. Vår gutt skrek all tid han var våken, bortsett fra når jeg ammet (måtte amme ofte, siden han spiste ofte for å stille smertene) og de få timene i døgnet han sov. Vi var hos fastlegen som sa at "det er nok kolikk." Vi slo oss ikke til ro med dette, da vi har kjennskap til barn med kolikk. Dem skriker veldig sjelden 20 timer i døgnet. Vi kontaktet derfor barneklinikken og fikk baby undersøkt ordentlig. Avføringsprøve viste at han hadde laktoseintoleranse. Barnelegen sa bare: ja dere har nok hatt noen tøffe uker ja! Vi fikk tårer i øynene begge to og svarte JA i kor! De første 8 ukene av lillegutts liv er det tøffeste vi begge noen gang har gjennomgått. Trodde ikke at vi skulle overleve.

Så mitt råd til dere er: søk hjelp og ikke gi dere! Prøv å holde motet oppe med å ta godt vare på hverandre. Prøv å komme dere en tur ut av huset på skift, selv om det bare er snakk om 30 min på butikken. Og tro meg: det blir bedre!!! Selv om jeg vet at det nesten er umulig å tro akkurat nå.

Stor empatiklem fra en som vet hva dere gjennomgår akkurat nå.

Ps. Bæreslynge er kanskje et godt råd, men hjalp desverre ikke oss. Og du, utelukk at det kan være noe annet enn kolikk før dere utsetter dere for den belastningen det er å bære 20 timer i døgnet.

Jeg sliter ennå med betennelse i rygg etter mye bæring.

Skrevet

Oi - lurer på om jeg kan få tatt en slik avføringsprøve hos fastlegen, eller hos legen på helsestasjonen?

Det er for ille at dere gikk slik i 8 uker! Barnet vårt er ikke engang 3 uker, men det er vondt for oss alle 3 at han har smerter og at vi ikke kan trøste... Tusen takk for svar!!!

Skrevet

Det er sikkert mulig, men jeg vil nå anbefale dere å prate med en barnelege. Barnelegen vi snakket med sa at når barnet gråter så mye skal man prøve å finne årsakene til gråten. Dersom man ikke finner noe galt, kan man konkludere og "slå seg til ro" med at det er kolikk (som forøvrig bare er et begrep på en tilstand som ikke kan forklares der og da). Håper virkelig at det ordner seg for dere. Grusomt å se barnet sitt slik og trist å miste all "kosen" alle snakker om. Vi ble kjent med lillegutt da han var 9 uker og han var en munter og blid kar uten magesmertene ;o)

Lykke til og klem!

Skrevet

Og du... laktoseintoleranse er svært sjelden, så det er absolutt ikke sikkert at det er dette. Men det er godt å få utelukke at det kan være noe galt med baby, lettere å takle gråten også når man slipper å være redd.

Igjen, lykke til!

Skrevet

Har dere hatt en tøff fødsel?

Da kan det være KISS-syndrom. en slags nakksleng som gir smerter.

Det er enkelt å fikse hos manuellterapaut/osteopat.

kiss-kiddforum.com

Skrevet

Enkelte barn har ligget veldig trangt med hodet i magen så de har vanskeligheter med å snu hodet. Jeg har lest at fysioterapauten kan rette på en nakkevirvel som kan forårsake mye skrik hos babyer pga dette. Ta deg en tur til barnelegen, det høres lurt ut:o)

Lykke til, håper dere finner ut av det:o)

Skrevet

Ja, hadde en meget tøff og lang fødsel.....så vidt jeg fikk han ut. Fødselen satt i gang fredag, og så kom han tirsdag. Etter 3 gelekurer, og drypp...

Skrevet

Det høres dessverre sånn ut. Har vært der selv.

ta kontakt med manuellterapaut eller osteopat.

De kan fort finne ut hvor han har vondt, å løsne dette.

Smertefri og ufarlig behandling. Ikke noe brekking og hard behandling, jeg ville ikke gått til kiropraktiker.

Se om noe av dette stemmer.

risikofaktorer:

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/risikofaktorer

symptomer.

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/symptomer

behandlere:

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/behandlere/manuellterapeuter

Skrevet

Har du funnet ut noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...