Gå til innhold

Kjønnsvorter... HJELP MEG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke behandlinger kan man benytte seg for å få bort de???

Kan man gjøre noe mens man er gravid???

Er det vanlig å få det mens man er gravid???

Har aldri hatt det før, fikk mine første for to måneder siden og jeg har to uker til termin...

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk fjernet mine med laser.. da må du i full narkose og det får du ikke gjort da du er gravid og jeg har fått streng beskjed og ikke bruke det vorte midlet når jeg er gravid.. så ser frem til en ny runde laser da ungen er ute..

Skrevet

vet ikke om du får gjort noe m det nå... kanskje brenne dem vekk... salver går vel ikke....

hørt at de ofte bryter ut under graviditet.. du kan jo hatt viruset i kroppen kjempe lenge,,,

er jo ikke annet enn ekkelt, så to uker holder du ut vettu:=)

Skrevet

hei på deg

ååå som jeg føler med deg!har slitt med samme problem i flere måneder alt og har fått 100 forskjellige svar.

i starten gikk jeg til gyn.(privat) og hun ba meg bare komme tilbake og komme tilbake..viste seg at det bare var for å loppe meg for peng for plutselig,etter 5 besøk sa hun at en ikke kunne gjøre noe!i tillegg sa hun at det ikke var noe alternativ å føde normalt,men jeg måtte ha KS pga disse!

så spurte jeg fastlegen min.han er en kjempe kar og ringte ullevål for meg.

der sa de at det var veldig skjelden man måtte ta KS.har hørt at flere får dem fjernet,men noen leger vil vente fordi de som regel forsvinner etter fødsel.det er vanlig å få utbrudd under graviditet selv om man aldri har hatt det før.man kan nelig være smittet uten at det er kommet noe utbrudd.da ligger viruset i kroppen på en måte....

jeg har mye selv og var veldig usikker så jeg kontaktet ullevål per mail(synes det var litt flaut å ringe om).fikk time nesten med en gang og skal dit på torsdag.de tok det veldig alvorlig at jeg var bekymret i forhold til fødselen.

råder deg også til å snakke med legen/sykehuset.

men som sagt, det er ikke sikkert de vil gjøre noe nå fordi vortene nok går bort etter fødsel.mulig dem gjør noe om det er så mye at det er i veien på noen måte.

lykke til:-)

skal prøve å huske å skrive etter å ha vært hos legen på torsdag!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!!!!

Ja synes det er litt flaut selv.. Har ikke tatt det opp med noen ennå, og siden jeg mest sannsynlig skal ha KS i løpet av en uke så trenger jeg ikke å bekymre meg for å smitte babyen min...

Ja de gjør jo ikke vondt, så er ikke plagsomt på den måten, men det er irriterende at de er der!!!

Så utrolig dårlig gjort av gynokologen din!!! Sleipe er dem!!!! Skal bare tjene mest mulig penger!!!

Men om jeg får de fjernet etter fødselen (eller om de går bort selv) kan de komme tilbake om to måneder igjen da? Eller forblir de borte til eventuell en ny graviditet??

Skrevet

Er det vondt å fjerne dem med laser/brenne dem vekk?? Høres veldig ille ut om du må i full narkose!!

Skrevet

hei igjen:-)

har hørt at de ikke kan smitte til babyen.det eneste er at om de er innvendig er vist ikke dette så bra.slik jeg har tenkt det er kanskje det fordi om du revner kan en vel ikke sy i dem.de blir jo borte og da går kanskje stingene opp...er ikke sike,men det er slik jeg har forklart det for meg selv;-)

mine er vonde, de blør og er over alt!forbanner den ekle gyn.som er så j***egoistisk og pengegrisk!menmen,ikke noe å gjøre med det nå:-)skal likevel bli godt å få et svar om evt.KS på torsdag.

tror ikke de kommer så lett tilbake.i så fall er det jo mye lettere å behandle dem når en ikke har baby i magen.-)

Skrevet

selvsagt er det avhengig av utbruddet.. men en gynekolog kan fryse de bort- dvs han tar en tang og _klipper - de bort. Jeg har gjort det selv i begge mine svangerskap. Jeg hadde småutbrudd og ikke innvendig. Sist gang sa gynekologen..at kan vi ikke bare vente da.. men jeg sa at NEI.. det vil jeg ikke ..jeg syns vi gravide har mer en nok plager så..jeg setter pris på om de bare kan fjærnes... Han ga meg lokalbedøvelse og fjærnet de- og glad var jeg.. For etter at en har født skal en gå med de ekle dingsene da..de vokser jo...det er jo et helv.. å pensle seg.. og det tar jo flere uker før magen er vekke og skal en da se noe.... Og dette på topp av melkesprenge..nei vi kvinnfolk finner oss i for mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...