Gå til innhold

Ønskebrev til føden... hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skriver ønskebrev som jeg skal ha med på omvisning på føden på torsdag. Har tatt med ønsker ang smertestillende,fødestilling,familierom...

Noe jeg har glemt?

Har noen forslag til hva som skal være med i dette brevet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke ha ønskebrev? Kan være like greit å ta det som det kommer, kanskje?

Skrevet

Ja det er sant. Har skrevet det i brevet at vi tar det som det kommer, men jeg synes det er greit å skrive ned litt tanker og følelser ang fødsel. Så har vi noen ønsker som de er greit at de leser på forhånd så slipper vi å forklare da det er i gang :)

Men det er mange som ikke skriver slikt brev og...

Skrevet

Jeg har fortalt om mine ønsker til pappan jeg. Om han blir så satt ut at han heller ikke husker noe, får jeg ta det som det er. Jeg vet ikke hva jeg går til ennå, så jeg er åpen for de umiddelbare ønskene jeg skulle få. Jeg har jo tenkt igjennom noe, men om det blir sånn vet jeg ikke. En har vel stort sett litt tid på føden til å tenke seg om også, har man ikke?

Skrevet

Jeg skrev litt om hvordan jeg reagerer ved sterke smerter - jeg blir stille og ønsker at de rundt meg lar meg være i fred, men gjerne hjelper meg å minne meg på å puste etc. Jeg skrev også at jeg har et sterkt behov for å vite hva som skjer, uansett om det er pos. el neg. Min fødsel endte med at de ropte ut katastrofe alarm, og akutt keisersnitt. Jordmor var glad for at jeg hadde skrevet dette brevet, det hjalp de rundt meg til å vite litt om hvordan jeg hadde det. Jeg var helt stille, men det var de da klar over, og ikke redd for at jeg var i sjokk..

Så jeg er selv veldig glad for at jeg skrev dette brevet, selv om jeg aldri kunne tenke meg at fødselen skulle ende sånn...

Skrevet

Noen er jo veldig glad for at fødende har med slike brev og det kan være greit for deg å slippe å fortelle alle som kommer på jobb det samme og de slipper å stille de samme spm til deg. Det er jo jm, barnepleier og kanskje en lege pr skift, greit om de kan lese seg til noe, synes jeg da.

Jeg skrev mitt brev etter disse punktene, en jm som anbefalte det slik.

Det er jo ingen fasit, noen tar med mer, andre mindre. Noen skriver side opp og side ned, andre skriver punkter. Det blir smak og behag=)

*evt komplikasjoner i svangerskap

*forventniger rundt fødselen og evt ønsker av jm

*hvordan vil du ventetiden skal være, hva tenker du om å ha med student, vil dere være helt alene uten jm?

*smertestillende

*redsler, angst osv

*fødestilling, om du har noen tanker rundt dette. kansje er det noe du absolutt IKKE vil prøve eller noe du er usikker på

*tiden ettter fødsel, amming. er det noe de bør vite/ta hensyn til?

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...