Gå til innhold

Dere som har hatt ul før uke 8...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I uke 4 og 5, så de bare en antydning til graviditet. I uke 6, i starten så de en plommesekk som de kaller det. Men fire dager senere så de ett lite foster. Det vokser utrolig fort på få dager, og det er utrolig hvilken forskjell ett par dager gjør. I uke 7, kunne de se fosteret og et lite hjerte som banket. Jeg skal tilbake på torsdag, og gleder meg masse, og håper alt er okei. Da er jeg i uke 9.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei januarbaby =)

Er plommesekk og fostersekk det samme?

Di så fostersekk hos meg 4+3.

Skal tilbake i uke 7 for å se videre utvikling.

Føler du deg oppblåst i underlivet el noe.. hadde håpet på å kjenne litt mer under trusekanten, men nei da..

Kun ømme pupper her og litt trett på ettermiddag kveld..

Hvilke symptomer har du hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første ul i uke 4 - å da så dem ingenting!! KAn tro jeg ble skuffet! Men da regna jeg med å være over 5 uker.

Var tilbake uken etter (da jeg faktisk var uke 5) å da så de ett foster og fostersekken så da var det ingen tvil:)

Tilbake enda engang i uke 7 og da var fosteret større og jeg så hjerteaktivitet! Kjempespennende!!!!!!!

Skal tilbake i uke 9 også (uke 8 nå). Tiden er så utrolig lang!! Venter bare på å få se igjen!! Hatt mange sa, så jeg venter bare på at det skal ¨gå galt igjen.. krysser fingrene å håper det beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonasimagen.

 

Ja det er det samme. Det er bare litt forskjell på hvilket uttrykk legene bruker om "sekken". :-) Du vil nok se veldig stor foskjell i uke 7, det er litt stilig å se. For det er liksom så kort tid, men likevel så stor forskjell :-)

 

Jeg har vært veldig kvalm fra uke 6, men det gav seg nå denne uken. (9). Ellers slitt med ømme bryst, tett nese, litt hodepine og veldig trøtt. Men nå er nesten alt over. Nesten like skremmende det, som å ikke få noe :-) Nå har jeg ømme bryst, og litt trøtt når jeg tar meg ut, og småkvalm om jeg går for lenge uten mat. Men det kan jeg leve med! :-) Ømhet i underlivet har jeg ikke hatt noe av.. jeg hadde en del smerter, men de er borte nå.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du pratet med legen din? Jeg fikk beskjed om at legen min ville sende henvisning til sykehuset etter at jeg hadde en del problemer nå i starten. Så nå går jeg annenhver uke til sykehuset og hver 3 uke til lege. Om alt ser fint ut etter uke 12, slipper de litt opp frem til uke 26, da skulle jeg visst på ukentlige kontroller. Legen din kan lage ett opplegg til deg. Men vet ikke om alle gjør det, jeg er kjempeheldig med min lege, tar ingen sjanser og er kjempeforståelsesfull for det meste .-) Og det er en mann :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da legen er grei nok han.. men jeg før høre det at det skal 3 SA er til før jeg kan få noe ekstra.. Men føler jeg får bra oppfølging hos privat gyn.Synd det er så dyrt bare.. Du er ik øm du heler nei ell oppblåst? Det var godt å høre.. har bekymret meg litt for det jeg.

Så lenge jeg ikke blør så for jeg satse på at det går som normalt der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært oppblåst og tullet litt med det nå sist når jeg bare var innom å legen i går med en urinprøve. Vikarlegen var akkurat innom en lab'en da, og ville se på magen min, for jeg har nettopp vært inne for en kikkhullsoperasjon. Jeg trodde jeg var oppblåst etter denne enda. Men da bare lo han av meg, og kjente meg litt på magen, og sa at jeg hadde nok begynt å få mage allerde. :-) Så jeg har en babykul helt nederst på magen nå i uke 9 :-) Det går nok fint så lenge du ikke har smerter eller blør, man må hvertfall tenke slik ellers blir man gal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, blander meg litt inn her... Fostersekk og plummesekk er ikke det samme. Fostersekken er den posen barnet ligger i, plummesekken er det lille "egget" som ligger ved siden av fosteret og gir næring inntil morkaken tar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...