Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på 3 og siste fryseforsøk av uttak 1. Tror liksom aldri det skal lykkes for oss etter 1 xu og 2 andre misslykka forsøk. De første gangene klarte jeg å sompe røyken. Men nå er det vanskelig å motivere seg før jeg vet 100% at jeg er gravid. Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg levde som normalt under medisineringen men reduserte røykingen til 5 om dagen. Dette var vårt første IVF forsøk og jeg valgte å gå til healer før uttak for å opptimalisere kroppen ha nok energi rundt livmoren. Vi valgte å sette inn 2 egg og venter i dag tvillinger, er nå 14 uker på vei. Var gravid i 1 mnd før jeg stumpet røyken for godt.

Skrevet

I og med at jeg skal spraye i hele juli regner jeg med at det blir en og annen "ferie-røyk" (røyker uansett ikke til daglig), men fra og med sprøytestart har jeg bestemt meg for å være røykfri.

:-)

Skrevet

Jeg hadde og bestemt meg får å være røykefri når jeg begynte på medisiner. Men ikke lett under sosiale lag, og nå i sommer... Men når det er sakt så er det toppen 3 stk pr dag på det meste. Det var liksom lett før innsetting, men nå er jeg sikker på at det går galt igjen. Skal teste i morged dag 14. Er den posetiv ja da, da slutter jeg.

Takk for tilbakemeldinger. En god støtte :-)

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Massssssssse lykke til med testen i morgen:-)

Klem

Skrevet

Jeg klarte det! Jeg har ikke røyka på 6mnd nå! Jeg holdt opp rett før jeg satte egg opp første gang, og har faktisk klart og være røykfri gjennom 2 mislykkede forsøk, og nå et hvor jeg har lykkes. Jeg sluttet fra den ene dagen til den andre. Mannen min holdt opp en mnd før meg, og nå er det kun svigermor og søstern min som røyker i hele familien. Det er deilig å være sammen med dem uten at de stinker av røyk!

Jeg vet du og kan klare det!

Skrevet

Uka før jeg startet på vårt første forsøk,sluttet jeg og røyke. Det var ikke noe spørsmål om noe annet.Hadde da røykt i 17år,og i har i dag 3 år senere ikke begynt igjen.Husk at du slutter for en god grunn:-)

Skrevet

La vekk røyken like etter påske i fjor, og har ikke rørt siden. Nå er det over ett år siden. Er ganske stolt av meg selv.

Om ikke annet så skal jeg i hvert fall redusere den risikoen i forbindelse med et svangerskap, tenkte jeg. I og med at det ikke er 100% sjangs for at et ivf forsøk heller sitter på første/ andre/ tredje forsøk, er jeg idag glad for at jeg har elininert en faktor som veier i negativ retning.

Røyking reduserer kvinners mulighet for å bli gravide. For oss her inne er jo sjangsen redusert i utgangspunktet, om ikke vi skal redusere denne enda mer. Slutt å røyke jenter. Få et bedre liv. Og øk sjangsen for å gå gjennom et vellykket ivf forsøk. Det er verdt det. Og bare tenk på alle pengene dere sparer i tillegg. Jeg synes ihvert fall det er kjekkere å kjøpe klær og ting til huset for pengene, enn å bruke en formue på sigaretter hver måned.

Lykke til med røykeslutt.

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...