Gå til innhold

Juni: Mathilde har også entret verden :-)


Licel

Anbefalte innlegg

Hei, alle junimammaer! Nå har jeg født!!!!!!!! Det er vidunderlig at det er over. Jeg kan bøye meg fremover :-)

 

Mathilde kom til verden 14.juni - 2 dager før termin. Hun er helt nydelig, ei skikkelig dukke, helt perfekt i utseende, lynne og sover+spiser masse. Storebror er stolt som en hane - klapper, stryker og koser :-)

 

Det hele startet kl 0500. Jeg skulle snu meg i senga og kjente at det sprakk og ble vått. Hadde heldigvis vært føre var og lagt et engangs tisselaken under lakenet i senga. Stort smil og vekket mannen min. Nå er vi i gang! Siste fødsel gikk veldig fort så ble bare liggende en halvtime til før jeg sto opp og tok en dusj. Kjente at små rier begynte. Ringte føden og sa jeg var i gang og ringte mamma for levering av storebror i barnehage. Vi tok oss tid til frokost og pakket sammen det siste og dro. Var på Ullevål (ABC fødeavd) 0815. Hadde 3 cm åpning og ca 10 min mellom riene. De roet seg litt når jeg fikk lagt meg ned og slappet av. Fikk litt mat og saft. Riene ble sterkere og sterkere og VONDERE! Fikk akupunktur i hender og føtter for å slappe bedre av mellom riene samt at åpningsfasen skulle kortes ned. Da jeg hadde 8 cm åpning og kjempesterke rier var det tid for badekaret, klokka var da 1040. Kastet opp ALT mageinnhold rett før jeg kom meg oppi.... Dermed var det energilageret tømt... Men det var bare å fortsette, ingen tid til mat nå, fikk bare litt vann. Sterke rier men slappet godt av mellom. Så startet pressriene og kl 1123 var hele Mathilde ute. Ganske blå som jeg syntes var litt ekkelt men det var helt normalt og hun begynte å skrike kort tid etter. Den lille tulla var 50 cm lang og 3315 gram.

 

Så da betyr det vel at jeg beveger meg over til DinBaby... Takker for meg her og ønsker alle lykke til videre - med fødsler og barseltid :-)

 

Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...