Gå til innhold

Ny jobb og gravid! noen som har råd?


3iApril!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag tilbud om ny jobb som jeg takket ja til. Sa ingenting på intervju om at jeg var gravid fordi det var så tidlig og de spurte ikke heller. Sa heller ingenting idag. Så nå gruer jeg meg veldig til å komme til en helt ny arbeidsplass i august og si at jeg er gravid. Er 7+3 idag, så i august begynner det jo sikkert å vises og jeg må jo si det. Redd for at de kan ta fra meg jobben (har de lov til det?). Kjipt å begynne et nytt arbeidsforhold med sure miner fordi jeg ikke har fortalt. Er så glad for å ha fått jobben, men denne bekymringen overskygger litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan ikke ta fra deg jobben. Skulle bare mangle. Men vent til alle papirer er underskrevet til du sier noe for sikkerhets skyld. Vet at det er ekkelt med ny jobb og være gravid. Jeg var i samme situasjon som deg, men det gikk helt fint. Er jo ikke vi kvinners feil at det bare er vi som kan føde barn - og alle ønsker jo at det fødes nok barn her i landet. Skulle bare mangle at de ikke skulle tilrettelegge for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

SKRIV KONTRAKT før du sier det. Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet jobb må jo vi ha også.. Så sørg for at kontrakten blir underskrevet så forteller du det. Så lenge ikke det er noe kontrakt er det egentlig ikke noe jobb enda. De kan ikke gi deg sure miner for vi trenger ikke opplyse om graviditet under ett intervju og de har heller ikke lov å spørre verken om graviditet eller helse rent generelt.. Lykke til med ny jobb! Jeg er i samme dilemma som deg jobber i ett vikariat som ikke blir forlenget fordi jeg også er gravid... Jeg skal iallfall ikke ha dårlig samvittighet hvis jeg får ny jobb. Bedre med fødsel permisjon enn engangs stønad....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...