Gå til innhold

lat samboer..trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min har jobbet som vikar i barnehage, nå har hun han jobbet for kommet tilbake og han står uten jobb. Han viste at denne dagen kom til å komme, men har ikke gjort noe med det. Nå er det jeg som jobber, ofte dobbelt også. det er ganske slitsomt å ha en samboer som ikke gidde å lete etter jobb, jeg må lete for han, å sparke han ut døra for å levere søknader. Han sitter oppe til langt på natt og sover halve dagen.

Ikke hjelper han til hjemme i leiligheten heller. Det virker som han tror jeg er hushjelpen hans, ingenting av det jeg sier nytter. JEG betaler husleie,JEG jobber,JEG er gravid og trenger hvile. Han hjelper til med oppvask og henger opp klær-men det er kun når jeg ber om det, og ofte får jeg til svar "jeg skal ta det i morgen", men det bli ikke gjort. ender med at jeg må gjøre det selv.

Noen som har noen råd til meg???jeg orker snart ikke mer, vil ikke leve slik resten av livet, snart ryker han på hodet ut døra...=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et råd til deg: snart ryker han på hodet ut døra...=(

Skrevet

Prat ORDENTLIG med ham om det, og uten sinne. SI ting i klartekst..det er det eneste menn skjønner (sier samboeren min). Det kan være tøft å plutselig ikke ha noe å gjøre. Hvis ikke får du be ham flytte hjem til mamman sin hvis det er sånn han vil ha det..

Skrevet

Jeg synes du bør rydde kun etter deg selv. (ta demonstrativt bare din tallerken inn etter middag f eks) og vask bare dine egne klær, ikke si noe om det til ham. når det begynner å flyte over og han ikke har rene sokker vil det kanskje begynne å synke inn. Mas kun etter hans halvdel av husleia og strømmen, eller lat som om du er helt tom for penger og ikke får handla noen ting. Så lenge du gjør alt og han ikke trenger å lide for at han ikke gjør noe vil han hvile på det og ikke gjøre noe med det..han har det aaalt for lett

Skrevet

hva med å tenke på det før dere ble gravide?? leser om mange med skikkelig umodne og lite hyggelige kjærester, dere kan da finne noen bedre?!!?

ville aldri hatt en sånn kjip mann, ikke noe å samle på.

kanskje litt for ærlig her, men når du spør..

lykke til, kanksje han bedrer seg hvis du setter hardt mot hardt?

Skrevet

takk for gode råd, jeg skal prøve enda litt.

foresten: graviditeten var ikke planlagt, ikke lett å tenke på dette da=(

Skrevet

ikke for å være slem men det forbauser meg over hvor mange udugelige menn som har klart å gjort jenter her gravide. Jeg er så overgitt over at man ikke ønsker bedre!!!

Nå må dere begynne å sette krav jenter!

Dere er faktisk verd det! Og det er hele fremtiden deres dette står om.

Udugelige latsekker/egotripper/mishandlere/misbrukere = NEI NEI NEI!

Nå var ikke dette myntet hardt mot hovedinnlegger, bare generelt etter å ha lest litt her. Det skremmer meg.

Dere fortjener mye mye mye mer!

Skrevet

RÅD 1 : si det rett ut

RÅD 2 : Spør han hva dere skal gjøre når du blir sykemeldt av å jobbe så mye MENS du er gravid( det stopper seg jo slev etterhvert vettu)

RÅD 3 : Ikke vær sint når du sier dette til han, det hjelepr aldri med sinne

det er vel det eneste jeg kan komme på , det hjelper jo ikke ,som fler skriver at man skulle tenkt på det før.. gjort er gjort, og nå må man ta tyren ved hornene og være LØSNINGSORIENTERT..

Spør han : hvordan skal vi løse dette?

Husk still ÅPNE spørsmål.. som statrer med Hvordan, hva er grunnen til,hva synes du, etc.. da får du bedre svar enn ja og nei, så kommer dere kankje til en løsning etterhvert,...

dette ble mye..

Håper det hjelper!

Si det som det er du jenta så årdner det seg nok skal du se.. kanskje han rett og slett føler sge udugelig om dagen selv ? ikke morro det heller.. spør han hvordan han føler seg ----

LYkke til;)

Ps kom inn og si hvaordan det gikk da..

KLem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...