Lindamor og Oliver Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Har nettopp vært og hentet baby klærne til storesøster i kjelleren for å se om der er noe jeg kan bruke til nr. 2......men hva??? Alle klærne har gule flekker på seg og det er sentrert mest rundt kragen,halspartiet.Klærne ser helt forferdelige ut.-Jeg kan ikke huske at de så så stygge ut når jeg pakket dem ned. Det er jo ikke så lenge siden.Jenta mi har blitt tre år i går. Er det brystmelk tro? Jeg husker at jeg sleit spes. med hvite klær da de aldri ble helt hvite igjen etter vask. Hva gjør jeg nå da? jeg har hvist mye å lære på klesvask området.Jeg er ikke så flink der,tar imot gode tips..........
esmase Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Hm,høres ut som tranflekker... Prøv å vask dem først,så kanskje de går bort.Alternativt om noen av dem kan vaskes på 60 grader.Verdt et forsøk i allefall... Lykke til!! )
3 skatter ute:) Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 hvis klærne er hvit, putt dem i kloroppløsning, la de ligge en god stund, så blir det borte. er det fargede klær, prøv å ha zalo på flekkene, så lar du de ligge en stund før du putter de i vaskemaskin på minst 60 grader.
Lindamor og Oliver Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2006 Thanx; ) Får prøve mitt beste!
3 skatter ute:) Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 det går nok bort, men ha tolmodighet om du bruker klor, og husk, du må vaske klærne etterpå da:) men det skjønte du nok. og så kan du vaske de flere ganger, da slites flekken på en måte bort.
olivia71 Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Hei Lindamor Hadde samme opplevelse, og fikk et supert tips her om å kjøpe Vanish. Den der rosa greia de reklamerer for på TV som du får kjøpt i alle matvareforretninger. Jeg prøvde, og etter en runde på 60 grader var flekkene borte på nesten alt! Jeg er vanligvis skepisk, men den fungerer faktisk veldig bra! Ville forsøkt det før du går i gang med klor etc som også kan ødelegge klærne. Her enten gnir eller sprayer du på, lar ligge 10 min og vasker i maskinen. Lykke til!
alle*gode*ting*er*tre Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Hadde samme problem selv med klærne fra forrige mann. Har hatt kjempesuksess med Biotex sin spray for flekkfjerning (den er blå og oransje på flaska, tror den heter oxi). Bedre den enn Vanish synes jeg, og så er det mye enklere. Trenger ikke bløtlegge. Spray på et par minutter før vask og vask på 60 grader - vips borte-borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå