Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn som er rett over ett år. Håret hans er helt uten form, og han blir veldig søt med bittelitt hårgelè i. Brukte litt i på 17 mai og fikk mye skryt av familie. Er jeg helt rar? Kan man bruke slikt på små barn? Det er jo strengt tatt ikke nødvendig, men ellers må nok frisøren klippe ganske så kort.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5411871-h%C3%A5rgel%C3%A8-p%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å måtte si det men dette er det dummeste jeg har hørt.

Jeg jobbet i 1. klasse på en barneskole, der gikk det en jente som ble stylet og ordnet før hun gikk på skolen. Etter 2 år kom mor på samtale og sa at hun syntes det var dumt og lite nødvendig med det sterke mote/styling-presset som var i klassen

Unnskyld meg, hvem var det som startet det?

Ett barn på litt over 1 år har strengt tatt ikke behov for hårgele. Klart det er søtt men hva skjer når han blir eldre?

Ja, det er jålete med hårgele på små barn, men kan vi ikke dille litt med dem av og til?

HAr selv brukt hårgele på min 1-åring i besøk av og til.Pynta han litt også. Ville ikke gjort det daglig da.

Synes folk skal slutte å være så hysteriske for sånne ting. Tar jo ikke skade av det.

Av og til er greit, når det er bursdager eller noe annet. Men å bruke det daglig eller ukentlig blir for dumt.

Nå skal det også sies at gele/skum/voks kan være for sterkt for en sart hodebunn. Tenk på hvordan du selv kan begynne å klø av disse preparatene!

Jeg mistet mye hår da jeg en periode (som tenåring) brukte hårgele. Kunne aldri i verden gitt det til sønnen min, jeg lar han få være skikkelig gutt og ikke pyntedukke. Jeg synes han er søtest når han er møkkete fra topp til tå, da vet jeg at han har hatt det artig.

Jeg har klippet han helt kort-kort siden han har ustyrlig hår, kunne ikke tenke meg å ha i gele nei. Til bursdager eller andre anledninger holder det lenge å være nybada, da er ikke håret så ustyrlig.

Husk at det er sterke saker for små hodebunner.. men går sikkert greit til spesielle anledninger :-)

Annonse

Gutten vår har skikkelig villt hår som står alle veier. Han har krøller da...men går ikke an å få styr på dem.

Vi har hatt hårgele i håret hans 2 ganger, på bursdagen hans og på julaften, bare for å pynte han litt ekstra. Kommer ikke til å bruke det noe særlig ofte på han, ved spesielle anledninger holder synes jeg...

Han kan få ha hår som står alle veier nå når han er liten, så får han bli klippet kort når han blir litt større...

Herregud er da ikke noe galt i det vel. Synes det er kjempe søtt jeg:). Vi som har jenter bruker jo strikker,spenner og div. dill. Er vel ikke noe galt å pynte de små litt.

Jeg synes faktisk det er viktig at barnet mitt ser velstelt ut, og da må håret ordnes litt også. Så ikke noe galt spør du meg;)

Hehe!Jeg syntes bare det ser komisk ut åstyle små barn. Jeg så en liten gutt i butikken for en uke siden, han kan vel ha vært rundt 1 år, og han hadde blå hanekam.Det så helt rart ut,kunne aldri ha stylet håret på jenta mi (nå har hun ikke så mye hår heller da). Jeg syntes bare det blir litt feil, de er jo så nydelige som de er.Hva er galt med litt krøllete ustyrlig hår? Syntes det er kjempesøtt jeg.

Annonse

Gutten min på ett og et halvt har krøller, og jeg bruker ofte litt natusan balsamspray i håret hans, da ligger krøllene så pent;) Hårgele ville jeg ikke brukt til daglig. Jenter pyntes og styles med musefletter og rosa hårspenner, hvorfor er det så mye værre å pynte guttene våre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...