Gå til innhold

Slimpropp gått i uke 33!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske sikker på at det var slimproppen som gikk i går. Men er kun i uke 33! Har lest at det ofte kan ta opptil 3 uker før fødsel starter, men er da fortsatt prematur! Har snakket med føden, og de sa at jeg måtte ta det med ro, men at det ikke var noen fare så lenge jeg ikke blødde, vannet gikk eller riene starter. Barnet sparker fortsatt, så antar at h*n har det bra. Men er likevel engstelig jeg!

Noen som har opplevd det samme, og/eller vet om det er noe jeg bør gjøre eller ikke gjøre? Går til bassengtrening to ganger i uken, er dette f.eks noe jeg bør la være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed at det var bare å bade! MEN de ba deg jo ta det med ro.. Kanskje du skal la det være eller ringe på nytt og spørre spesifikt om dette?

Og det er jo faktisk de som lager seg en ny slimpropp. Du får bare vente å se.

Lykke til=)

Skrevet

jeg mener å ha hørt at man bør unngå bassengbading hvis proppen går. Men mange merker jo ikke noe sånnt, og bader ivei, så så farlig kan det vel ikke være. Tror ikke du nødvendigvis føder for tidlig, men hvis vannet går, da blir det noe annet..

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg kunne bade jeg også, men har lest andre steder at folk har frarådet det... Skal til jordmor i morgen, så jeg får høre litt mer spesifikt da.

Skrevet

Jeg går også på bassengtrening, og der har de en regel at vi ikke får være med mer når proppen er gått. Ville undersøkt der du går, hvis jeg var deg.

Ellers så er det vel ikke mye du får gjort med at proppen er gått, bare vente! Den kan gå opptil flere uker før fødselen, så det går nok bra skal du se:-)

Du føder nok innenfor termin, slik at det ikke blir prematur:-)

Skrevet

slimproppen kan gå flere uker før fødsel. venninnen min sin gikk i uke 31+3. hu fødte i uke 38+5.

lager ikke kroppen ny slimpropp å tro. syns jeg har lest det her inne et sted...

du kan vel bade fram til vannet går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...