Gå til innhold

Samvittgihet og sykemelding/ Sjefen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er helt ny her inne og da 28u 1d på vei.

Er 50% sykemld pga ryggen min, er rygg operert 2 g og skulle hatt 3 operasjon i jan i fjor men da de fant ut noen timer før operasjonen at det var mye som feilte kroppen min ble det 1.5 år med behandling.

Det hjalp og jeg var fornøyd med å slippe operasjon igjen.

Jeg har et arbeid som gjør at jeg må sitte hele dagen. Dette er det værset jeg gjør med ryggen. Jeg kan male huset uten problemer men så lenge jeg kan være i bevegelse har jeg det bra. Og mulighet til å ligge, sitte, gå når jeg vil.

Min kollega skal ut i ferie 10 jul 3 u og jeg blir alene. Jeg ønsker å syke mld meg 100% fra 3 jul. Legen min har ikke noe i mot dette. Om jeg ikke gjør det vil jeg ikke kunne forlate arbeidsplassen før 5 u før termin. Noe jeg tror blir en kjempe påkjenning. Jeg vil ikke klare å syke mld meg når hun er på ferie. Vi har noen dårlige back up`r og jeg har advart sjefen min mange ganger om min tilstand. Han tar meg ikke seriøst føler jeg. Nå går jeg og gruer meg til å fortelle han at jeg er blitt 100% syk. mld. Hva ville dere ha gjordt i mitt tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!!!

syns det er trist at du skal grue deg til det, du har sakt til sjefen din om sitvasjon å at han ikke har tatt deg seriøs er jo ikke din feil. det er jo ikk din feil heller at det er dårlig back up på jobben!

æ sysns heller ikke du skal slite deg ut når du e gravid å slit me ryggen! hvorfor skal du gå å ha det vondt pga rar sjef som ikke hører på deg..

lever sykemelding å gå hjem me go samvittighet! du skal ha en liten baby å ting blir sikkert litt tyngere for deg nu!

lykke til :-)

Skrevet

Sykemeld deg med god samvittighet!!! Du får ikke noe takk av noen hvis du jobber lengre - det er barnet i magen og helsen som kommer først! Vi kvinner må ikke ha så mye samvittighet! Så det så... :-) Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg sykemeldte meg for snart 1 uke siden (da i uke 36)....Jeg hadde mega dårlig samvittighet ovenfor sjefen....men jeg bare måtte sykemelde meg for jeg var så klar!! Hadde bare 1, 5 uke igjen til permisjonen begynte uansett....

Sjefen tok dette egentlig ganske bra...Selv om kolleger og sjef hadde mast om i hele svangerskapet mitt at jeg ikke måtte sykemelde meg og at alle gravide kvinner sykemeldte seg så mye unødvendig!! (Snakk om å spille på de "svakes" samvittighet)

Sykemeld deg du....Det lureste jeg gjorde i allefall=) Og drit i sjefen!!! =)

Skrevet

Hei,

sykemeldt kan man jo bli når som helst... helt uavhengig av om dere har gode back-up-ordninger eller ikke... Hvis legen sier at du må være 100% hjemme for å bli frisk så er det ikke noe du kan noe for!

Fortell sjefen din at legen har bestemt det og gå hjem med god samvittighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...