Gå til innhold

Februar: Når begynner dere med grøt?

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at det er ganske forskjellig når folk begynner? Hørt at det anbefales å fullamme i 6 mnd, og at da bør en begynne. Men også at visst du venter til 6 mnd så kan det være vanskeligere å få de til å like det...? Hmm..kunne godt tenke meg å få han til å sove hele natta. Bra lei å amme om natta... blir bare rot:) Vi sovner fra det begge to...

Leste også på 5-mnd sida og der stod det om grøttilvenning...?

Når tenker dere å begynne, eller når begynte dere...?

Fortsetter under...

Jeg kommer til å begynne når Eline blir 5,5 mnd. Skal 1 uke tik Kos 01.september ogg vil at hun da spiser en hel porsjon og at vi ikke driver med tillvenning fortsatt.

Ettersom det kan ta tid med tillvenningen velger jeg å begynne når hun er 5,5 mnd. og ikke vente til hun er 6 mnd.

Er 4,5 mnd. nå.

Jeg måtte begynne med velling rett før pjokken var fire mnd. Han roet seg bedre om kvelden da, og sover litt bedre om natten også.

Jeg hadde tenkt å fullamme til seks mnd, men har funnet ut at ting sjelden går som jeg har tenkt....

Øker vel på til grøt om et par ukers tid, men foreløpig holder det med velling.

Lurer også på om når folk begynner med to grøtmåltider om dagen jeg. Og når på dagen man har de?

Jeg har begynt med litt hjemmelaget fruktpure til Vetle midt på dagen. Lager av pære og eple. Tenkte å starte med grøt i begynnelsen av juli. Dette mest for at jeg skal starte med tidskonto i august:( Har ikke lyst, men men. Lillegutt skal være hjemme med pappaen sin når jeg jobber.

Jeg nattammer enda, men sitter våken til han har spist ferdig(5-10 min). Så legger jeg han tilbake i sengen sin igjen. Da sover vi bedre begge to. Hadde vært godt å sove litt lengre sammenhengende ja:)

Ser frem til å treffe dere igjen!! Lenge siden sist.

Annonse

Folk er da så strenge her inne...!!!

Alvefrøken mente nok 6 mnd og hører til inne på februarklubben!

Og visst hun ikke hadde gjort det så hadde hun nå vært velkommen til å si sin mening...?!?

Synes nå jeg...

Lille frøkna her får melk til frokost, melk og kanskje litt grøt eller fruktmos til lunch, full posrjon mais eller ris grøt til middag og melk, grøt eller halv moset banan og melk til kvelds! hun sover fra 21.00 til rundt 9 på morran ikke våken en eneste gang på natta! Vi har det veldig deilig sånn!

• 2 uker senere...

har begynt med grøt nå, spist noen skjeer i tre dager nå, han sluker det rått! han kunne sikkert spist mere hadde han fått lov!

han får også ei flaske med mme på ettermiddagen!

HS sa at det lønner seg mere å begynne å gi grøt i stede for enda en flaske viss jeg har lite melk på kvelden for da mister jeg ikke melken så fort!

småen er 5 mnd og noen dager

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...