Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Har hatt problemer med å få i henne grøt, hun liker middag. I går spiste hun litt grøt så nå bedrer det seg kanskje.. Vi står opp til forskjellige tider. Det kan være 0800 og det kan være 1000. Får ikke igang matrutiner. Hun får melk når hun er sulten og litt middag en gang på dagen. Melk har jeg nå mindre av fordi jeg har vært syk. Hun tar ikke flaske med MME.. Noen som kan sette opp en plan for meg? Og gir dere mm/mme før eller etter fast måltid? Er kjempeusikker her... Har lyst å ha litt rutiner, for å bedre kunne planlegge dagen.
Medium fikk guttebass Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Gutten min på snart 5 mnd har det sånn: Frokost: (8-9 tiden) Litt mme først, ca 50-60ml + maisgrøt Lunsj: (12-13 tiden) Mme, ca 150 ml + litt fruktpurè Middag: (16-17 tiden) Mme, ca 150-200 ml + bittelitt middag (holder på med innføring) Kvelds: (1930) Havregrøt m/fruktpurè + mme, 60-120 ml. I seng kl 20.
SurreGuri Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Hei du! Er veldig greit å ha en matrutine, hadde ikke gått her i huset uten. Gutten min får mat til faste tider hver dag, og da er han så fornøyd, han blir også trett etter å ha spist og sovner kort tid etter maten. Han legger seg mellom 1900 og 1930 hver dag og står opp ca 0900 hver dag, med unntak Frokost: kl 0930 En banan/eller en prosjon grøt + 150ml mme Sove igjen ca kl 11 Lunsj (når han våkner): ca kl 1300 1 beger fruktpure + 200 ml mme Sove igjen ca kl 1500 Middag (når han våkner): ca kl 1630 1 glass middag og vann Kvelds :ca 1830 en prosjon grøt med fruktpure på + 150 ml mme Han får ny bleie til hvert måltid bader han på kvelden ca annenhver dag og pusser de to tennene hver morgen og kveld han får til kveldsmåltidet en teskje tran Dette fungerer fint her. Alt styres jo etter hvortid han står opp selvsagt. Han er 7 mnd på torsdag.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Tusen takk for svar. Jeg gir gullet MM. Hun får det når hun våkner, blir det da som et måltid. Kan det da gå 3-4 timer før jeg gir f.eks grøt? Hun virker jo fornøyd. Og i bøker jeg leser står det at mm bør gies før måltidet til barnet er 9 mnd. Men HS sa at grøt/middag bør gies først. Hva er riktig å gjøre? Føler at mm først er riktig for vil helst opprettholde melkeproduksjonen.. HI
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 gutten min er 11 mnd og for å si det slik er det ikke bestandig han får fast føde i løpet av en dag .. ikke fordi han ikke FÅR men fordi han ikke VILL . han får mm ,jeg ammer enda. han har ingen rutiner ved maten pga dette , vi prøvde en periode men det endte dårlig, ..han er stor fornøyd hele dagen,utvikler seg godt,sover godt om natten ,, jeg hadde ammet først om jeg var deg så ventet ei lita stund for så å gi fast føde ..han er ikke SÅÅÅÅ stor enda ,mange som fulll ammer til barne er 8 mnd å =)
SurreGuri Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Dersom gullet ditt får mm når hun våkner og hun spiser mye og lenge, ikke bare ett par slurker så er jo det hennes første måltid på dagen. Om hun da virker mett og blid er det ikke behov for noe annet før neste måltid. Når jenta di begynner å bli så stor bør hun nok få litt fast føde til faste tider etterhvert, da kan du nok gi henne mm til neste måltid og avslutte med grøt. Tror ikke du bør vente lenger enn 3 timer siden hun fikk kun mm til første måltid. mm fordøyes fortere og lettere enn fast føde og hun kan da bli fortere sulten. På denne måten opprettholder du melkeproduksjonen din som du ønsker =) Dette kan du jo gjøre ved hvert faste måltid du ønsker å gi henne. Først mm og så middag/grøt/fruktpure Da blir hun vandt til fast føde, om det ikke er så mye til og begynne med så er det nå ivertfall litt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå