Gå til innhold

Rier?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kl 02 i natt våknet jeg av sterk murring i korsryggen og kramper foran nederst på magen. Magen strammet seg veldig samtidig. Slik fortsatte det hele natten med 5-20 minutter mellom . Må innrømme at jeg ble glad....er jo bare en uke til termin, så jenta må gjerne komme nå. Men så sto jeg opp ca kl 8 og "riene " er mye svakere og ikke så vonde. Var det falsk alarm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lett å si - jeg hadde det på samme måte forrige natt. Hadde rier med 6-10 min mlrom fra kl 01 til kl 05. da stilnet det og etter det har jeg nesten ikke hatt kynnere heller.

Trodde fødselen var i gang, men den gang ei...

Skrevet

Selv om det er frustrerende at det stopper opp, kan dere i alle fall trøste dere med at alle slike falske rier (eller hva det heter) bidrar til å modne livmorhalsen og forkorte åpningsfasen.

Da jeg fikk mitt forrige barn, hadde jeg to perioder med regelmessige kynnere/rier som tiltok i smerte, men som dabbet av etter noen timer. Dette var i løpet av det siste halvannet døgnet før fødselen kom i gang på ordentlig, og da det først skjedde, føltes det akkurat som de to første lure-gangene. Så jeg ville tolket riene deres som et tegn på at det snart kommer en baby!

Skrevet

Jeg hadde slike rier/kynnere/tak i på lørdag. De var ikke regelmessige, men kraftige og varte 1-3 minutter. Det strammet i korsrygg og øvre del av magen. Det endte med at vi dro til sykehuset, da det ikke ga seg når jeg la meg og vi har fått beskjed om at fødselen kan gå raskt. Jeg hadde 2 cm. åpning. Var også så kvalm at jeg kastet opp. Men, så dabbet det hele av og vi tuslet slukøret hjem etter 5-6 timer på fødestua... De neste to dagene har jeg hatt slike tak når jeg har anstrengt meg, men nå er det helt stille igjen. Jeg har født før, og da var det rett på sak med skikkelige rier- og det jeg har forstått nå, er at fødselsrier kjennes fra hofta og ned, og øker i styrke og hyppighet. Men, så hører man om noen som har urelgelmessige fødselsrier også, så det er ikke godt å vite.

Min termin er 25.6.

Uansett, noe er i gjære hos oss begge ihvertfall! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...