Made in Japan Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Skal i gang med å vaske klær og sengetøy, men kom på at jeg kanskje også burde vaske dyne, pute og madrass/overmadrass..??
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Jeg kommer til å vaske dyne. Pute har jeg ikke planer om å bruke det første året. Bruker dere andre pute til den nyfødte babyen? Madrassen har jeg bare luftet.
januarmams Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 jeg kommer til å støvsuge madrassen godt, og dyna lufter jeg. Pute skal ikke brukes før de er rundt 2 år
Made in Japan Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2006 Puta hørte med i et sett jeg kjøpte, tenkte jeg kunne bare ha den som pynt i senga, for jeg har verdens nydeligste lille putetrekk til...
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg skal vaske dynen, pute har jeg ikke. Så vasker jeg selvfølgelig sengetøyet:-) Har også kjøpt ny madrass og overmadrass, men vasker ikke dette, bare lufter det godt. Ang putetrekk, så bruker jeg det selv uten pute, greit for lille babyen å gulpe på, da slipper jeg å bytte laken, fjerner bare putetrekket:-) (Bruker også gulpeklut hvis det blir en gulpeunge, liker ikke at babyen skal ligge i gulpelukt.)
en av hver Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Lufter dyna, bruker ikke pute. Banker og lufter madrassen også, vasker bare sengetøyet.
Made in Japan Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2006 Takk for tips, Juno, det var lurt. Kan vel kanskje bli nok å vaske med en liten bebis i huset. Gleder meg nå når jeg står og henger opp de små tinga han skal ha. Du har forresten termin på samme dagen som venninna mi, hun skal føde i Ålesund.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Vasker alt jeg :-) Kjøper ny madrass og skal "bare" lufte den!
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Så gøy at jeg har samme termin som venninna di! Skal selv føde på a-hus i akershus. Du får kose deg videre med klesvasken din, tenkte å begynne etter hvert jeg også, nå:-) Utrolig, men da er det faktisk gøy å vaske klær, he he:-)
Brian`s mamma:) Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Vasker alt jeg også=) Skal bruke pute...og den er også vasket....Vasker ikke selve madressen da...Men trekket og overmadrassen er vasket...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #11 Skrevet 20. juni 2006 madrass vasker vi ikke,men overmadrass,dyner tepper ol..
Lilje74 Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har kjøpt ny pute og dyne til både vogn og vugge. Puten blir nok ikke brukt så mye... Har hurt at det nye er at man anbefaler helt flate babyputer... på grunn av et eller annet med utvikling og hodeform, men har ikke helt fått det med meg. De jeg har er nok for tykke. Skal kjøpe ny madrass til vuggen...
Brian`s mamma:) Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Har også hørt at flate puter skal brukes av nyfødte...
AE84 Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 jordmor sier: du bør vaske alt som kan vaskes!! så jeg har vasket ALT!! har overmadrass...så jeg vasket den, og lufter madrassen!! (må nok muligens vaske den igjen så fort beibien er i hus og "søler" litt ;o) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå