Gå til innhold

September: Kynnere + sykemelding.


Loli

Anbefalte innlegg

Hei på dere:)

Ja, dette var en ny side for meg, gøy med en egen side for de som er omtrent like langt!

Vel, det er en ting jeg lurer litt på og håper noen kan svare meg på.

Jeg er i dag 26 +6 og ble sykemeldt for en uke siden pga mye kynnere. skal i utgangspunktet være sykemeldt i 14. I helga fikk jeg et slags "anfall", en kynner som varte nesten ti min, det var så vondt at jeg ikke fikk puste og holdt på å besvime. Dette var midt på natten, og jeg la meg ut på plenen for å få frisk luft og kontroll over pusten. Det murra godt i ryggen og. Etter en liten stund roet det seg og jeg sovnet. Dagen etter hadde jeg vondt i hele høyere side og hadde kynnere nesten konstant. Ringte legen og hun sa jeg skulle komme tilbake idag, hun sa og at jeg sansyneligvis ikke kunne jobbe mer resten av svangerskapet siden de var så hyppige...

Det jeg egentlig lurer på er om andre har erfaring med dette. Og hvorfor er det nødvendig med sykemelding hvis ikke kynnere har noe med for tidlig fødsel å gjøre? Eller har det det?

Er det rett og slett for at jeg ikke skal ha vondt?

Er førskolelærer og jobber i barnehage og der er det stort sett full fart hele tiden med mye bøy og tøy. Har fått beskjed om å ligge å gjøre minst mulig, for at det skal roe seg. Det er rolig når jeg ligger men kommer med en gang når jeg beveger meg.

 

Huff vet dette ble langt men håper noen kan svare meg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du

Skjønner at du ble litt skremt den natta. Ikke noe moro med sånne ting man mister litt kontroll over.

 

Jeg er 40% sykemeldt pga kynnere. Jeg forstod det sånn at hyppige kynnere som gjør vondt er et tegn på at man må roe ned endel. Gjør man ikke det kan det resultere i for tidlig fødsel. Kynnere i seg selv er jo normalt. Men de skal ikke være regelmessige eller vonde. Jeg ble sykemeldt etter en lignende episode som du hadde. Dvs jeg fikk ikke en "sånn laaang og vond" kynner som du, men hadde mange litt regelmessige hele dagen. Og lå med mensenmurriger i magen og ryggen hele natta. For meg har det roa seg etter at jeg trappa ned på jobbingen. Har mer overskudd også. Det er ganske deilig. Jobber på kirurgisk sykehusavdeling, så mye bøying og løfting her også.

 

Lykke til videre! Og hør på rådene legen gir. Ikke ta noen sjanser. Pass godt på deg selv og den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Det er litt beroligende å høre at andre har litt av de samme erfaringene!

Skal høre med legen min hva hun sier idag.

Kynnerene er heldigvis ikke regelmessige, men kan til tider gjøre litt vondt. Det er vel bare å stresse ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hør med legen din du. De fleste kynnerene mine er ikke vonde, men innimellom blir de de litt vonde. Litt som mageknip synes jeg. Når det skjer vet jeg at jeg har tatt i for mye og må roe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...