Gå til innhold

August: vekt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå lagt på meg 14 kg., synes selv dette er mye(er 32uker). Var hos jordmor forleden og følte at hun kjeftet pga alle kiloene(det hjalp ikke akkurat på selvfølelsen...). Legen min er helt omvendt enn jordmor, han sier at jeg vokser som jeg skal og ikke skal bekymre meg for kiloene.. Jeg trener på helsestudio 2-3 ganger i uken, men kiloene kommer allikevel. Er veldig bekymret for hva vekten vil vise om 7 uker.... Har jeg grunn til å bekymre meg? Hvordan ligger deres vektpil ann??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startet uke 32 i dag. 13 kg. opp. JM sier det er helt greit etter skjema. Dessuten er det jo ikke vi får gjort noe med uansett så hvorfor bekymre seg:)) (med mindre man brått går opp mye da, i vann og sånn, da skal man jo bekymre seg litt)

 

Jeg frøys medlemskapet på sats sist fredag. Får ikke igjen ift hva det koster. Trener littpå matte hjemme. BL og kropp generelt gjør det noe problematisk å trene for tiden:)

 

Ikke sikkert du går opp så mye de neste 7 ukene. Kanskje det stangnerer, kanskje du kommer opp i 30kg. Hvem vet.

 

Spis normal sunn mat, beveg deg hver dag, tren forsiktig et par dager i uken dersom kroppen din sier det er greit. Annet enn det..nei jobb bort kiloene i oktober, november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32+4 uker på vei og har gått opp 11 kg.Har heller ikke fått høre at det er for mye.Både lege og jordmor sier jeg ligger fint på kurvene.. Sikker litt forskjellig fra jordmor til jordmor..Fikk høre at gjennomsnitt vekt oppgang i svangerskap var justert opp fra ca12 kg til ca 17 kg her i norge.Men kjenner mangen som har lagt på seg 25-30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit jordmor! Synes det er en uting at noen skal kjefte på en pga noen skarve kilo som faktisk kommer til å forsvinne ganske så fort igejn. 14 kilo er ikke mye, og du er jo over den perioden de fleste legger mest på seg. Det kan jo komme noen kilo på slutten også, men det sannsynligvis ikke så veldig mange. Leste at gjennomsnittet for vektøkningen hos gravide kvinner i Norge nå er justert til 17 kilo, noe som høres mye mer realistisk og sant ut i mine ører enn 10-12.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg er i uke 33 og har lagt på meg 15 kilo, var hos jordmor for 4 dager sia og hun sa at eg var veldig flott gravid og ikke måtte tenke på kiloene...eg er 177 cm og hun så at eg ville ha mer blod/ vann enn en på 150 cm...Dei som er høye vil ofte legge på seg mer enn dei som er litt lavere..Det sier seg jo selv ,er ein 150 og legger på seg 30 kilo ser det kanskje verre ut enn om man er 180..vet ikke eg.Men hørt at 12-13 kilo renner av dei 2-3 første dagene etter fødsel.Og ammingen tar resten.Mange legger masse på seg fra uke 20-30 og så stopper det nesten opp. Innfør gotteforbud fram til fødsel, drikk masse,masse vann og gå en 20 min tur kvar dag kan jo vere 1 ide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er i uke 33 nå og akkurat vært hos legen, der var alt som det skulle og vi utvikler oss og vokser forskjellig,

 

Jeg synes ikke at vi skal tenke så mye på de kiloene, det kommer seg av igjen etter hvert,

 

Sist la jeg på meg 8 kg til sammen og ingen sa noe på det.

 

Denne gangen har jeg dessverre skal jeg vell nesten si, ikke lagt på meg et gram , jeg er 600 gram under det jeg var dajeg ble gravid og dere skal vite at det er ikke så mye lettere for både jm og lege kommenterer det og lurer på hva jeg driver med.

 

Men jeg driver ikke med noe spes. det er bare ikke kommet noen kilo,

 

Sist jeg var på ul sa legen at barnet mitt var nå over 2 kg og det er faktisk mer en gjennomsnittet i uke 33 så hvorfor det er slik er neimen ikke godt å si.

 

Bare vi har det bra både mamma og barn må vell det være det viktigste så får kilo pluss eller minus så sin våge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 og har gått opp 8-9 kg... regner med at dette er helt normalt - hverken spesielt lite eller veldig mye... tenker ikke så mye på det egentlig, men synes det blir helt feil av jm å kjefte på deg pga dette. Noen går bare opp mere enn andre, slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg litt under 7 kilo og har ikke lagt på meg i det siste så i dag fikk jeg beskjed om å legge på meg. Jeg er i uke 32+2. Jeg spiser jo hele tiden og syns det er litt rart at jeg ikke legger på meg. Får bare begynne å spise litt fetere mat da. Så kanskje endel av dere skal være glad for at dere legger på dere for jeg sliter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 34 og gått opp 13 kg,men jeg hat fått svangerskapsforgiftning så jeg har sinnsykt mye vann i kroppen!Var også undervektig da jeg ble gravid så jeg trenger å legge på meg såpass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35 nå å har lagt på meg 18kg å er stolt over det :)

Er kjempe fornøyd med kroppen min for tiden, å syns det er kjempe stas med den struttende magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...