Gå til innhold

61-modell og HMS

KMB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei KMB!

Ja, i dag er jeg 10+0, og med stormskritt går det ikke akkurat! I alle fall føles det ikke sånn... hihi... Synes dagene snegler seg forover, men er egentlig ganske positiv for tida, selv om bekymringene selvfølgelig ligger på lur.

Jeg er i ganske god form, det hjalp veldig å få helt fri, jeg er mye mindre sliten og trøtt nå. Godt å slippe å tenke på at magen ikke skal synes også, nå har jeg gode romslige klær, slipper magen ut og lar det stå til! hehe.. Jeg er temmelig kvalm til tider, ja, men er vel egentlig i ferd med å bli litt bedre. Har noen dager innimellom nå nesten uten kvalme. Uke 7, 8 og halve 9 var et mareritt; da våknet jeg kvalm og brukte timer på å få sove fordi jeg fortsatt var kvalm. Det hjelper jo å tygge på noe, men jeg kan jo ikke gomle på noe absolutt hele tida! :-))

Har ikke noen time hos gynekologen før 13.7 og det synes jeg er fryktelig lenge til, men det kan jo også være fordi jeg til nå har blitt utrolig bortskjemt av gynekologen på Ahus, som var min kontakt til Ciconia. Har sendt han en liten melding om dette og håper vel at han sier jeg kan komme en tur til han i mellomtida.

Hvordan går det med deg?? Alt bra, håper jeg!

Jeg er også spent på å høre noe om 61-modell. Er jo her inne og leser jevnlig, men har ikke sett noe til henne på lenge.

Klem

Flott at det går bra med deg. Kvalme må man nesten regne med, og du burde jo være over det værste nå!

Skal dere på noe ferie i år?

Jeg skal på 18-uker på A-hus i morgen. Jeg var veldig nervøs, men det har roet seg litt ettersom jeg kjente endel liv i går. Morkaken ligger foran, og derfor tror jeg det varierer mye hvor mye liv jeg kjenner. Noen dager er det masse, men mange dager er det helt stille. Og på de stille dagene begynner jeg og lure og tenke på om det kanskje bare var luft i magen jeg kjente!

Men jeg traff på mamma i går, hun har ikke sett meg på et par uker, og hennes kommentar var at jeg så veldig normal og fin ut nå. Sist, når jeg mistet i uke 18 hadde hun kommentert i flere uker at hun synes magen var liten til å være meg (som vanligvis blir veldig stor)! + alle ser at jeg er gravid nå! Det var kun noen få som så det forrige gang!

Barna er helt i 100 hjemme nå. Vi reiser til det forjettede land til helgen (vi skal først være sammen med eldste datters familie, min mann kommer senere). Ungene teller dager, og alt er pakket! Det blir mye ferie på meg og ungene, så jeg kommer nok til å være borte fra nettet til august!

En riktig god sommer til deg HMS (og andre som leser dette). Når vi vi "prates" igjen er du nesten like langt på vei som jeg er nå!!!!!

Klem fra

Hei

Hyggelig å høre fra dere. Trodde det startet nå, men babyen bare siger ned. Og så stoppet det igjen.

Har hatt en del problemer. Mannen min kan være alvorlig syk, må få fortgang i det å komme til undersøkelse. Visste det måtte være noe galt, så vi får se.

Skal forsøke å få sove, for det har skjedd en forandring her, som sagt, babyen seg nettopp enda lengere ned og lager mye uro, og jeg føler meg ikke bra. Håper det kommer i gang om ikke så lenge. Har for sikkerhets skyld pakket ned ant-rynkekremen.

Håper dere får en fin sommer.

Du får passe på at du ikke skjerer så mye grimaser under fødselen at rynkene blir sittende!!!! Nei, spøk til side!

Det var leit å høre om mannen din. Håper det ordner seg på et vis. Masse lykke til!

Jeg var på A-hus til kontroll i dag. Alt så bra ut, bortsett fra at nå var babyen 1 uke for liten. Alle proposjoner var riktige så derfor tyder det ikke på vekstavvik pga morkakesvikt. Jordmor var inne på at tidligere målinger kan ha vært unøyaktige. Uansett skal jeg nå på en ekstra kontroll midt i juli. Jeg hadde håpet på at jeg kunne slappe litt av nå, men alltid skal det være noe. Det mer positive er jo egentlig at det er noe nytt hele tiden, mens poblemene fra forrige gang er borte!

En riktig god sommer, og lykke til med nær forestående fødsel!

Klem fra

Hei

Ja, det var bare en fleip, hadde ennå ikke pakket ned ansiktskremen, og fikk slike forskjellige former for vondt både her og der i går kveld at jeg begynte å lure. Best å være ferdig pakket og ikke skulle behøve å surre omkring etter tannbørste o.l.

Har vondt nå (isjiasnerven som det het i gamløe dager), for livmoren har sunket så dypt ned, og det er klart det presser nedover og er ikke spesielt fint for bekkenbunnen heller. Ble i går kveld skikkelig påminnet om den stangingen nedover, gjør noe så forbaska vondt, og venter nå på neste angrep, litt sånn at jeg holder skuldrene egentlig, for jeg vet at stangingen snart kommer tilbake, og blir det for ille når fødselen en gang starter (for det må den jo) da kan det kanskje bli epidural. Husker at den stangingen nedover gjorde noe helt sinnsykt vondt forrige gang.

Annonse

Ja, uke 9 er nok pyton. Skikkelig pyton kan det være.

Men det går jo over. Jeg syntes det var verre første gang, for da visste jeg jo ikke at denne kvalmen skulle gå over noen gang. Jeg tror at grunnen til at jeg ikke var så kvalm nå, før jul, var rett og slett at jeg hadde en klar formening om når det skulle gi seg, og omkring uke 14, som sist, ble alt bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...