Gå til innhold

Endelig - her er jeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

12+2 idag, og endelig legitim grunn til å henge rundt her inne på 2.tri :) Nå kommer jeg til å plage dere med spørsmål og kommentarer i ukevis framover! BEWARE!!! mohaha :)

Var forresten hos jordmor igår, koselige damen, nå er jeg ikke bekymret for fødselen overhodet lenger :) Går det i normalt tempo rekker jeg fint de 2 timene kjøring til sykehuset. Går det fort, blir det enten helikopter til sykehuset, eller akutt-fødsel på den lokale fødestua. Nemas problemas, dette greier vi fint jeg og knøttet! Thænk gådd for jordmødre sier nå jeg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann, jeg hoppet over her i dag:D Så kjekkt at vi ligger så tett.

Skrevet

Enn så lenge i hvert fall :) Får ikke noe nøyaktig termin før på UL om noen uker. Gleder meg! Foreløpig forholder jeg meg til den spennende datoen 2.januar :)

Skrevet

He he, mens terminen min er 29.desember, men jeg vet den IKKE stemmer. jeg hadde el på dag 19, så terminen er 4.januar. men den kan likevell forandre seg når jeg skal på den ordinære UL, kan jo være babyen er større eller mindre

Skrevet

Heisann, jeg har termin 1.januar (men tror den blir flyttet noen dager frem ved ul ja), så har akkurat tatt steget inn her jeg og :-)

Skrevet

Vi får vente i spenning til UL begge to :) Dette er min andre, så jeg er ganske mye roligere denne gangen. Hvilken dato det blir spiller ikke så stor rolle - så lenge jeg vet at det som skal ut er friskt og fint :) Jeg har ikke hatt mens siden før jeg ble gravid med datteren min, og jeg har enda mindre peiling på når jeg kan ha hatt el... men legen sier jeg kommer til å ligge på føden i romjula/nyårshelga, og jordmor mente bestemt igår at jeg er ca 12-13 uker på vei. så det blir nok nyttårsbarn her i gården ja :) Vi får se hvem av oss som vinner! hihi

Skrevet

dette er min første, trodde aldri jeg skulle bli gravid. Det kommer til å bli det kappløpet mellom oss+ iselinn. Vi ligger ganske tett alle sammen, litt morsomt at vi kan følle med hverandre hele svangerskapet

Skrevet

Ja det er gøy :) så vidt jeg husker er det iselins første også? Dere to har mirakelunger begge to :) hihi... jeg derimot blir visst gravid av å sitte i samme sofa som mannen min.... datteren vår ble født to år for tidlig, og denne skulle vi produsere til høsten en gang tenkte vi. Plutselig ble jeg så dårlig form, skikkelig syk, og heisann - plusstegn på tissepinnen igjen... føler meg nesten litt frekk når jeg hører om hva dere må gå gjennom.

Heldige er vi uansett alle tre, og det blir både spennende og koselig å følge hverandre gjennom disse månedene :)

Skrevet

Ja, vi har noen mirakel babyer kan man si ja:) Derfor håper jeg virkelig at den sitter, er vertfall over det verste, så jeg kan ikke tro noe annet. Har så vidt begynnt å glede meg, har ikke turt det før nå. Men vi er sjikkelig heldige ja. Dere er som alle andre i nermeste slekten min har vert, ett øyeblikk, å vipps gravid. Så hvorfor det er noe galt med meg vet jeg ikke, men jeg er glad berre jeg får den ene, da skal jeg ikke klage.

Skrevet

Jeg har skrevet hovedfag om prøverørsbefruktning, så jeg vet at det er uendelig mange faktorer som skal til for at det skal bli et barn. Hvis en kjede har 5000 ledd så er det jo en viss risiko for at ett av dem ryker hos noen... sånn sett er hvert eneste barn som blir født et eneste stort mirakel. Og hvorfor leddene ryker hos noen er det vanskelig å gi en forklaring på. Det er bare å takke og bukke når en er så heldig at alt klaffer og det vokser et lite menneske inne i magene våre :)

Skrevet

ja, det er som du sier:) Å jg har takket å bukket for lenge siden:) Jeg synst det er helt utrolig at det vokser ett lite barn i magen min som VI har klart å lage.

Skrevet

Jaha ja ka-ping...:) Du ligger en dag forran men jeg skrev innlegg om min ankomst før deg...hahahaha... Neida... *ss*

Fikk du høre hjertet hos jordmor i går eller?

I morgen skal jeg på UL igjen. GJETT om jeg gleder meg!!! :)

Ellers alt bra?

Skrevet

Fikk ikke høre noe hjertelyd igår nei. Jordmor sa hun kunne nok funnet det til slutt, men det var ikke noe vits i å røre opp magen min jeg som akkurat var blitt kvitt kvalmen :) snille damen, hehe :) Jeg er jo andregangs, så det er ingen krise for meg akkurat om jeg ikke får hørt lyden så tidlig som uke 13. Det er nok liv der inne uansett :) Snille koselige damen, jeg er så rolig som bare det jeg nå! Gleder meg nesten til fødselen til og med! Lurer på å ha med doula denne gangen... hehe... hva tror dere om det?

Skrevet

Velkommen etter alle tre;)

Jeg er 13+4 i dag og har vært til legen og fått bekreftet mistanken om BL, 60% SM i en mnd først nå.....

Jeg er også andris som ka-ping......men satte stor pris på å få høre hjertelyd i dag: 160 i min....... Jentelyd det eller????

Har du jm i sentrum ka-ping?, det har jeg og hun er kjempe herlig! Fått deg barnevakt til den 5 da?

Skrevet

Heidu nå er jeg forvirra gitt!

Hva er BL? og SM? (bortsett fra en litt særegen seksuell preferanse...)

hjertelyd/kjønn? Bare bull. Jeg fikk høre hele forrige svangerskap at det var "guttelyd" - men jeg har verdens mest jentete jente :)

har jordmor på ny-stedet :) Like greit å hoppe over dit først som sist, så jeg får planlagt fødsel med hun som skal være der :)

Barnevakt er på vei! hihi... det ordner seg, jeg kommer! MEEEEN... skrev du feil dato nå eller er treffet utsatt?!?!? hjelp!

Skrevet

Jeg gleder meg og til fødsel, selv om jeg aldri har gjort det før... Men jeg vet det gjør vondt og alt sånn. Jeg gleder meg lel...:)

Hva er doula? Er jeg innmari teit nå el? Hehe

Bestilte meg sånn babywatcher på lørdan da, så jeg går å venter på den.. Fikk helt blod på tann når jeg hørte hjerte her på torsdag. Det der vil jeg høre mer av. Da kan jeg la samboer høre også..:)

Og veninnene mine, som aldri har hørt noe som det der før...:)

Skrevet

En sånn høres utrolig spennende ut. men tror det ikke er lurt for min del å kjøpe den. Jeg hadde blitt helt stressa om jeg ikke fant lyden. men mannen min har utrolig lyst til å høre lyden. Men får man høre hjertelyden på den ordinære UL også?

Skrevet

BL = (Symptom-givende) Bekkenløsning...... (viser seg som problemer med å gå, stå, sitte, og for eksempel smerter i ulike former i bekken og korsrygg)

SM = Sykmelding....

Jeg anser muligheten for at jeg har skrevet feil dato som veldig sansynelig altså............... skrev vel egentlig bare noe jeg for å være helt ærlig;) hiiihii

Lurt med jordmor på nystedet...tenkte jeg ikke på jeg vet du;)

Hvordan går det med å få i klart huset til visning osv?

Skrevet

Fødsel er jo utrolig spennende da! Jeg som har erfaring (hehehe har gjort det EN gang før og det gikk ganske dårlig) har følgende råd til deg:

1. forbered deg godt! Les og spør og finn ut om forskjellige former for smertelindring og fødestillinger.

2. fødselen skjer som den gjør - du kan oppdage at det blir totalt motsatt av hva du har sett for deg :)

- viktigst: husk at det er DU som skal føde, og DU som står i sentrum. Og det å føde et barn er en utrolig spennende opplevelse :)

ps: du er IKKE teit :) Doula er noe som er ganske vanlig i en del andre kulturer, blant annet en del afrikanere velger dette. En doula er en slags "moral support"-person, som er med på fødselen og har som jobb å støtte den fødende. Oppmuntre, hente vann, assistere og "guide" den fødende gjennom fødeopplevelsen. Hjelpe til å fokusere. Det anbefales at det er noen utenfor den nærmeste familie, men jeg lurer likevel på å spørre mamma om hun kunne tenke seg. Jeg har også ei bestevenninne som er sykepleier, og jeg kunne virkelig sett for meg henne som perfekt i en doula-rolle.

Skrevet

Jeg holdt på til halv tre inatt for å klargjøre huset til fotografering... opp igjen halv sju for å få sendt jenta til dagmamma, tilbake til huset til åtte for å ta imot fotografen, ned på jobb halv ti.......... djiz jeg er sliten idag!

Annonsering blir på fredag, på adressa og på nett, og visning rett over helga. Da gjelder det å få stort oppbud av hjelpere så vi får tømt kjelleren og alle skapene der jeg har dytta inn dette og hint så alt så fint ut til fotografen idag... hihi :)

ps: jordmor på nystedet er skikkelig tøff - hun er nordlending, og av den gamle skolen. Kan ikke data overhodet, men graviditet og fødesel - DET kan hun! Hvis fødselen går greit rekker jeg meg inn til Trondheim, hvis ikke så blir det enten helikopter (noe mannen krysser fingrene for) eller akutt-fødsel på den lokale fødestua. Dette går som smurt! Jeg er klar for å føde idag jeg :D hehehe

Skrevet

Skulle så gjerne tilbudt deg hjelp, men klarer knapt løfte kaffe koppen selv så jeg tror ikke jeg kan gjøre noe særlig fra eller til da.... Men kan sikkert hjelpe deg med litja da..... Hvis du trenger det.... Blir jo ikke mye jobb på meg fremover....

Er ikke så redd for fødselene jeg heller..... er ganske sikker på at jeg slev klarer å si ifra om mer denne gangen enn jeg gjorde sist;) Får prate med jm igjen når jeg skal dit i uke 22:) Hun er skikkelig bra;)

Skrevet

Ikke overanstreng deg du :) Og det er jo masse å nyte i svangerskapet selv om man får BK (? BL?)...

det jeg VIRKELIG trenger er en kafépartner de ukedagene mens jeg fremdeles bor i Trondhem, etter at lillejenta har flytta til pappan sin på ny-stedet.... det blir mange lange ettermiddager, og jeg har ikke lyst til å renne ned dørene hos søstra mi så mye heller.

Skrevet

Anse meg som notert på lista;)

Vi får avtale på treffet hvilke dager jeg skal ha deg ;)

Skal legge meg litt jeg igjen.....

Skrevet

Jeg kan ta henne en dag eller to jeg også. Kanskje vi skal avtale inernt først hvilke dager om passer?

Skrevet

Den er grei ja;)

Onsdager er travle for meg, men resten av uka er grei;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...