Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har symptomer på bekkenløsning og har fått forebyggende treningsopplegg hos manuell terapeut og trener en slags mild form for styrketrening to ganger i uka (en time hver gang). Ble litt overrasket over at det er så mye trening, men er jo glad for det også. Skjønner jo at det vel må til for å trene opp muskler som kan støtte opp. Er foreløpig i uke 8. Hvor mye trener dere andre?

Skrevet

Jeg er til fysioterapaut å trener to ganger i uken. synes dette er nåk, da riene starter ved mye trening til meg. Er i uke 33 jeg da, men hvis du føler at du greier flere ganger i uken, så er vel det det beste. Det er jo meningen å styrke bekkenmuskulaturen.

Skrevet

Hva slags trening gjør du?

Jeg har hørt at gange, og slike "motsatt arm og bein" på alle fire øvelser er bra/diagonal løft.

Tar gjerne i mot andre tips!

Skrevet

Skal begynne å trene hos fysioterapeuten i neste uke. Er da hver mandag og onsdag, 1 time. Veit ikke hvordan treningen er enda.

Skrevet

Øvelsene er:

1. Oppvarming på sykkel

2. Gå opp og ned av en krakk

3. Trekke i snorer med vekter på med begge armer samtidig, stående midt foran vektene

4. Trekk i snor med en arm, stående sidelengs ifht vektene

5. Liggende på rygg på gulv med beina i slynger, løfte opp i korsryggen samtidig som knipeøvelser

6. Sittende på kne med hendene i slyngene, skyve overkroppen med rak ryg framover

7. Rulle på stor ball, sittende

Gjentar så øvelsene 2 ganger. Det er i sær øvelse 5 som skal være effektiv i bekkenet. De andre er vel mere stabiliserende og generelle øvelser for magen.

Skrevet

Jeg tror treningen er forskjellig. Jeg har ikke slike øvelser som prika. Til meg blir det fokusert mest på knipe-øvelser m/forskjellige øvelser. +balanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...