Gå til innhold

Hva skjer med de som ikke lykkes....?

Anbefalte innlegg

Mange tanker nå som nytt forsøk nærmer seg...

Er så redd for at vi hører til de 50% som Riksen IKKE kan hjelpe. Hva skjer med oss da? Hender det at par som ikke har fått hjelp i det offentlige klarer det om de går privat, eller vil adopsjon være eneste løsningen? Synes liksom at alle jeg kjenner blir gravide og får barn - til slutt, men iflg. statistikken er det jo noen som aldri lykkes *deppe*

Kunne så inderlig ønske at odsen for å lykkes var høyere enn 50%...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5409696-hva-skjer-med-de-som-ikke-lykkes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er mange som ikke gir opp,og derfor går videre til det private. Har jo hørt om de som har hatt 5,6 og 7 forsøk før de har lykkes.Men som du sier,er det noen som aldri lykkes.Men du må ikke gi opp nå. Masse positive tanker må du ha,så skal du se det klaffer:-)

Lykke til.

Ville bare opplyse om noe som sykehusene og klinikkene ikke er flinke til å opplyse om: tre forsøk er ikke bare tre forsøk! Det er tre uttak. Altså siden jeg fikk 4 egg på første forsøk, så har jeg fire sjanser på førsteforsøket mitt. Så det kommer helt an på hvor mange egg du klarer å få frem.

Hei Nøste77!

Jeg er klar over muligheten for å få fryseforsøk:-) Men for det første så er det jo ikke alle som er så heldige at de produserer mange nok (og gode nok) egg til frys, og for det andre så er det jo ikke alle som lykkes på fryseforsøk heller...

Det jeg tenke på da jeg skrev dette innlegget var at vi har faktisk ingen garanti for at vi noen sinne kommer til å lykkes - og det gjør veldig vondt...

50%?

Vi fikk høre på klinikken at de klarte å hjelpe tre av fire par. Jeg var aktiv her inne tidligere og i løpet av de årene ble de fleste gravide..

Husker at det var ei som bestemte seg for å adoptere. men enkelte av de selv mest håpløse tilfellene gikke det bra for. Vi lyktes på 3. forsøk.

Jeg har hørt at 2 av 3 lykkes til slutt.....

-så da velger vi vel å tro på det JEG har hørt, vel, snøfilla ;o)

Bare prøv så godt du kan å tenke framover, at dere skal klare det!

Vet veldig godt at det ikke er enkelt, jeg synes ikke det selv.... vi er jo tross alt midt oppi vårt 3.forsøk nå.....*sukk*

Men vi skal klare det til slutt snøfilla - både du og jeg!! :o)

Stor klem fra din sliter-venninne

Annonse

- Rapundsel : )

"Jeg var aktiv her inne tidligere og i løpet av de årene ble de fleste gravide.."

Det er nr du skriver "de fleste" jeg blir bekymret. Verken du (eller andre, for den saks skyld) skriver at "alle" blir gravide, og det er det som er min stooooooooore redsel....

- Lenn: Takk for at du klarer å være så positiv. Jeg ønsker deg alt godt i denne 3. rugetiden og har stoooooooooooor tro p at det er din tur nå:-)

Klem

Jeg vet om en god del par som har gått gjennom prøverørsbehandling. Bare noen få par har ikke lyktes etter tre forsøk. Vi tenkte å gå privat dersom det ikke gikk på tredje forsøket. Ikke tenk at du bare har tre sjangser. Nei, tenk at du har uendelig med sjangser, bare du gidder å betale for det. Vet om ei som fikk tvillinger på sjette forøk, etter å ha vært barnløs i ti år!

Det finnes mange slike historier.

Men jeg kan love deg én ting; jeg var like stressa på å ikke få det til som deg. Likevel lyktes vi. Hadde nesten sluttta å håpe på det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...