Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 når man sliter med en del hemorider fra før fødsel.. åssen blir det etter fødselen da a? Fikk hemoridder etter siste fødsel og da hadde jeg ikkenoe før og det var vondt vondt vondt.. er redd det blir for stor utblåsning osv.. men det hjeler jo ikke trykke de inn igjen nå.. for de kommer like fort jeg setter meg ned og tisser. Synes det er flaut asså.! Derfor signerer jeg med :
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ville forsøkt behandling med scheriprokt med en gang. Da skrumper de inn før de får størkna blod i seg og blir VONDE. (Forhåpentligvis). Det er lokalbehandling med stikkpiller eller salve, salve er reseptfritt mener jeg, og kan brukes når de henger ut som hos deg. Det kan jo hende du får nye, men tror det lønner seg å behandle så fort som mulig..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 De kommer nok ikke til å forsvinne før fødsel uansett hva du gjør, men du kan gjøre de "slappere" ved å bruke alkos anal stikkpiller. Da vil de ikke sprenge like mye. Fortsett med å dytte de oppi når de popper ut. De gjør at de ikke blir større iallefall. Trykket er større nå som vi nærmer oss fødsel ,men vil jo forsvinne etter dette. Da vil hemoridene som regen trekke seg noe tilbake, men det sies at de aldri vil forsvinne helt.. Har hørt at de kan tømmes eller kuttes vekk også.. Jeg gjør alt jeg blir rådet til og krysser fingrene! Noen som vet om det gjør veldig vondt i hemoridene når man føder?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 jeg hadde ikke vondt under fødsel der.. men veldig vondt etter fødsel... uff.. synes det er så ekkelt og flaut asså!!!
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Jeg fikk også en etter forrige fødsel.Ja, den gjorde vondt lenge, og har liksom vært der alltid etter men ikke gjort vondt. Den har kommet tilbake, og falt ut nå... Har smurt på alkos anal noen dager, men den går ikke bort. Ikke går det an å dytte den inn heller nei... Så, jeg har gjort meg de samme tankene som du, hvordan blir det etterpå...
katrineev Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 var som jeg sa til samboeren min i går at om det så hadde kostet 50 000 og få fjernet de hemoridene så hadde jeg gledelig betalt det... dette er det værste jeg har vært utsatt forhvertfall.. jeg har prøvd alt!! og da mener jeg alt!! scheriproct, alcos anal, honning, aloe vera, propolis salve, hamamelis salve i grunn det jeg har kommet over og for og si det slik det er ikke noe bedre.. heller værre blitt i det siste. jeg har sagtklart i fra til legen min at da jeg er ferdig med dette svangerskapet så skal de vekk!! og hun sa det ikke var noe prøblem og fjerne de hos kirurg.. så GLEDER meg til den dagen kommer..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Hvis du får hemorider i forbindelse med fødselen kan du gjøre følgende (dette er litt ekkelt, men tro meg, det fungerer og er anbefalt av Gro Nylander på Riksen): 1) Ta en engangshanske og fyll den ene fingeren (eller flere av de) med isbiter. 2) Sett deg på alle fire med stumpen i været og prøv forsiktig å trykke de inn igjen. 3) Legg deretter hansken med is over. Det er med på å trekke kapillærårene i hemoridene sammen, og hindrer de å fylles med friskt blod igjen 4) Stå slik en god stund 5) Gjentas ved behov Det er ikke en delikat stilling akkurat, men hva gjør man ikke for en god sak? Hemorider er åreknuter i endetarmen og kan opereres bort. Det er alltid mye enklere å forebygge enn å behandle slike problemer. Lag deg en vane med å komme deg på toalettet og få tømt deg skikkelig hver dag. Hvis det er vanskelig, spis svisker og linfrø ett par ganger daglig og drikk Biola eller sur melk. I tillegg må du drikke MASSE vann! Det smaker kanskje ikke så godt, men det gjør godt! Lykke til!
Rokkering Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Vet du om en kan prøve å gjøre dette før fødselen også, eller er det kun etterpå. Har tenkt tanken på å prøve å kjøle ned litt.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Er ikke helt sikker på det, men det er ikke farlig å prøve. Det hjelper i allefall på "ferske" hemorider hvor blodet ikke har koagulert enda! Dette var noe jeg lærte mens jeg var sykepleierstudent for mange år siden, og en fantastisk jordmor "reddet dagen" til en nybakt mamma med noen skikkelig druelignende hemorider. Leste også om det i boka til Gro Nylander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå