Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Hei, Endelig er det min første dag her hos dere. Jeg har vært kraftig forkjølet og hoster slik at jeg får vondt i bryst og nedover i magen på kvelden. Blir veldig sliten av dette. Er det skadelig for barnet?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Hoste er ikke farlig for babyen, så lenge den ikke er farlig for deg (at du får mangel på oksygen). Som regel er det andre sykdommer som toxoplasmose, røde hunder etc som kan være skadelig for barnet, og da særlig i løpet av de fire første månedene i svangerskapet. Hvis hosten ikke gir seg, og du blir sliten (mangel på søvn) - så ta litt hostesaft i samråd med legen, slik at du får innhentet litt overskudd.
På'n igjen Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Stakkars deg - missunner deg virkelig ikke. I min 27. uke fikk jeg halsbetennelse og streptokokker - jeg fikk penicilin for streptokokkene, halsbetennelsen måtte gå over av seg selv, men fikk streng beskjed om at jeg ikke måtte ta hostesaft for hosten, dem var det så mange forskjellige stoffer i som det ikke hadde blitt forsket ordentlig i hvordan et foster reagerte på. Måtte derfor klare meg med varm solbersaft og paracet... Hostet på meg ribbensbrudd, vondt i brystet og nederst i magen, men ikke noe av dette var farlig for fosteret fikk jeg beskjed om av legen. Sov ikke de 14 dagene det stod på, men ble gudskjelov sykemeldt en uke ekstra slik et jeg kunne ta igjen søvnen jeg ikke hadde fått. Nå er jeg 31 uke på vei og alt ser ut til å være bra med babyen...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Det var godt å høre. Jeg håper at dette vil gå over av seg selv. Har drukket varm melk med honning, men nå skal jeg prøve solbersaft også. Man blir veldig sliten av å gå slik.
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Ikke skadelig!! ) Har selv ligget i 3 uker med lungebetennelse, og hoste så hardt og kraftig i disse ukene at jeg har pådratt meg brist på flere av mine ribben!! DET gjør vondt det!! Gårpå pencilin og Paragin Forte nå, så det hjelper litt. Men som sagt, det er ikke farlig. Ungen min har det helt toppers der inne i magen. Værre med meg :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå