Gå til innhold

Hjelp! Jeg skal bli mamma!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slo meg plutselig i går kveld at jeg skal bli mamma! På ordentlig!! Ja, det er bare tre uker til termin, så nå virker jeg vel ikke som den skarpeste kniven i skuffen... ;) Jeg VET jo at jeg skal ha et lite nurk snart, men jeg har bare ikke FORSTÅTT det før nå! Tenk at den lille urokråka inni magen faktisk er en ordentlig baby! Snart kommer det til å stå en liten seng ved siden av vår og oppi der kommer det til å ligge en liten tass som trenger oss masse. Det er en helt fantastisk og også ganske overveldende følelse. Gleder meg!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tihi... føler så med deg på hva du skriver!!! Deter så sant så sant.. har ca 2 uker til teminen nå... er rart at nå nå kan det virkelig skje når som helts nå. Kansje jeg imorra har blitt mamma til ei lita jente liksom.. det blir så rart asså... Har to gutter fra før av. Har aldri hatt en sommer babye før... dette er rart... :)

Skrevet

Godt at det er flere som har det på samme måte.... :o)

Nå er jeg riktignok ikke rettmessig bruker av 3.trimester (er fortsatt bare i uke 23), men for meg har det ikke gått opp at jeg skal bli mor enda! Fornuften og intelligensen sier meg det - ja - men ikke forståelsen av hva det innebærer! Håper den kommer i god tid før den lille datteren vår ser dagens lys!

Føler meg litt skremt ved tanken foreløpig, må jeg innrømme :o)

Skrevet

det er faktisk en herlig men skremmende følelse,jeg gleder meg sånn til at nurket mitt kommer.

Skrevet

Har det sånn jeg også, sånn "plutselig" så går det opp for meg hva som skjer.... Har fremdeles ikke helt forstått det heller jeg, tror ikke det kommer til å gå opp for meg etter fødselen, det er så uvirkelig...

Skrevet

He he. Blir nok ikke virkelig før du holder bebissen din i armene tenker jeg :-) men morsføleslen kommer helt av seg selv den for de aller fleste, så ikke vær redd.

Lykke til med nært forestående fødsel.

Skrevet

For meg gikk det litt opp for meg når jeg vasket klærne til babyen i magen, og så for meg at snart skulle et helt lite menneske ha på seg disse små små klærne. Ble liksom litt mer virkelig da ja. Men ikke helt virkelig før han var ute av magen, og kanskje ikke før han var et par dager gammel faktisk :-)

Samme med den nye babyen: tørr liksom ikke glede meg helt før fødselen er over og alt har gått bra.

Skrevet

hehe:) jeg var ute og gikk tur sammen med mannen min en dag, da det plutselig gikk opp for meg også. kjente en sånn sterk glede - akkurat som om jeg skulle sprenges, og fortalte til han at det var først nå jeg skjønte det, at det virkelig er sånn at vi skal få en baby. mannen min så litt skptisk på meg da ja..tihi, trodde vel heller ikke jeg var skarpeste kniven i skuffen:) "har du ikke skjønt det før nå??", har jo liksom blitt litt tykkere i det siste også da..men han skjønte hva jeg mente til slutt da. men må nok vente hele sommeren før den lille kommer..

lykke til med fødselen!!

Skrevet

Jeg vil også også "skjønne" det! Klarer ikke å få den følelsen dere snakker om. Det hjelper litt å lese fra uke til uke på babyverden for de skriver så fint om babyen og det som kommer synes jeg, ikke minst den egne delen på hver uke til far er veldig fin. Men jeg sliter skikkelig med å få "nå blir jeg snar mamma" følelsen. Dessuten fatter jeg ikke at jeg faktisk skal igjennom en fødsel, det klarer jeg virkelig ikke å forestille meg. Jeg gleder med altså, jeg bare fatter liksom ikke hva alt jeg leser og hører har med meg å gjøre. Det rareste er ultralydene (gynokologen min har sånn på kontoret så jeg har fått ganske mange), tenk at det på skjermen er vår lille datter som snart skal bo sammen med oss!! Rart, -men veldig fint også så klart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...