Beth med gåsegange Skrevet 20. juni 2006 #1 Del Skrevet 20. juni 2006 Har du fått prøvd osteopat? Jeg var på kotroll på sykhuset igår. Da skulle de måle babyen for å ta en ny vurdering på keisersnitt. Tror du ikke det lille vesenet hadde lagt seg i seteleie!!! Så nå blir det KS okke som. Legen mente at babyen selv hadde skjønt at ikke det var lurt å presse seg gjennom det skrøplige bekkenet til sin mamma. He he. Pga.veldig umoden livmorhals ville han gjerne at jeg skulle gå til termin, men ved minste fødselstegn tidligere skulle jeg ringe og de tar KS så fort som mulig. Greit nok, men nå er det skikkelig tungt både å gå, stå og sove så det hadde vært deilig å få kortet ned de siste 4 ukene til 2. Pytt pytt, får ta det som det kommer. Det er jo innen rekkevidde jallfall. Han målte baybyen til 3.4 kg allerede nå!! Kansje like greit at den slipper å passere bekkenet!!!!? Det er jo alltid pluss minus med sånne målinger da så jeg tar det med en klype salt.Håper du har hatt noen glade dager? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5409156-hei-du-cielo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 20. juni 2006 #2 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei på deg! Så bra at det ikke er noe tvil ang ks, veldig greit å slippe å tenke mer på det.Men hvorfor i all verden må du vente pga av umoden livmorhals?? Har det noe å si når du skal ta ks da? Skjønner godt at du hadde villet halvert ventetiden ja! Hver dag teller når man har det vondt. Håper du blir bra når babyen er ute da, du får holde oss oppdatert om hvordan det går etter fødsel også. Ingen forandring med meg, kan ikke gjøre stort, men kan i hvert fall være litt ute i godværet, små-turer til butikken osv. Men ikke turer til stranden el. Har svart belte i å synes synd på meg selv om dagen, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut denne sommeren, men så plutselig får jeg en liten opptur når jeg har vært ute en søndag med gode venner, mannen og datteren min, da går det an likevel synes jeg:) Ikke fått prøvd osteopat enda, skulle ringe men så synes jeg det skjer så mye her om dagen så jeg prioriterte å hvile. Men nå skal fysioterapeuten min snart på ferie så tenkte å høre om osteopaten hadde tid i de ukene. Fysioterapeuten min mente forresten at jeg skulle begynne med krykker når jeg var ute og gikk litt, og det høres ikke så dumt ut, skal prøve å være flink med det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5409156-hei-du-cielo/#findComment-5414965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 En ting til.... Mente legen at det var bedre for bekkenet ditt om du tok ks? Er så nervøs mht fødsel og min skjøre rygg og dårlige bekken! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5409156-hei-du-cielo/#findComment-5420618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beth med gåsegange Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg skjønner heller ikke hvorfor det hadde noe å si om livmorhalsen var veldig umoden. (sist når jeg hadde gått 17 dager over termin var den umoden, dagen etter startet fødselen) Det jeg tror han mente at jo nærmere termindato, jo klarere var babyen! Jeg hadde jo i tillegg fått dato for KS tidligere sånn at jeg skulle slippe å gå over, har en følelse at han tok den enkleste løsningen med å bare la den dagen/avtalen bli stående. Akkuratt der og da tenkte jeg ikke så mye på det, jeg var bare glad over en endelig avgjørelse, men jeg treger nå. Har vært veldig sliten den siste uka og strever med å holde humøret oppe. Verker så sinnsykt til tider at det er rart det ikke klikker for meg!!! Har termin 22 juli så nå har nedtellingen begynt...... Det er veldig forskjellig hva legene mener om bekkenløsning og KS har jeg forstått. Jeg fortalte at jeg gjerne ville føde, men at jeg ikke stolte på bekkenet mitt og jeg var redd angsten ville ta overhånd, langvarig fødsel og ende som haste KS. osv. Snakk med legen din tidlig, kansje allerede nå!! Da har du fortsatt litt krefter til å diskutere og finne argumenter. Sist når jeg gikk så lenge over, var jeg så sliten og fikk en følelse av å være på siden av meg selv, hvis du skjønner. Da klarte jeg ikke sette beinet ned og forlange og da var det som om jeg ikke ble hørt!! Grusom følelse. Håper det blir fort bedring etter at den lille er kommet til verden ja. Skal love å hoppe innom for å oppdatere. Jeg skal sende deg noen gode tanker og når dagene virker triste og grå så husk hva som er PREMIEN!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5409156-hei-du-cielo/#findComment-5456811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 26. juni 2006 #5 Del Skrevet 26. juni 2006 Forundrer meg ikke om legen din tok en enkel løsning i forhold til dato, nei... Hadde du kranglet på det så kunne du sikkert fått før, men ikke alltid så lett der og da. Skal ta ditt råd og snakke med jm ved neste kontroll, om en uke, sikkert lurt å være i forkant ja. Men jm kan vel bare søke om ks for meg, men ønsker å prøve på det. 17 dager overtid for deg høres jo ut som tortur på høyt nivå!! Herregud, utrolig at sønnen din ikke ble enebarn...! Du er tøff som har gått på dette igjen! Men som du sier, det er premien som lokker. Jeg har enda ikke klart å bruke krykker når jeg går ute, synes det er så forferdelig å måtte gjøre det. Da jeg hørte folk si det før syntes jeg de ikke var riktig kloke, det går jo ikke an å ikke bruke krykker når det hjelper!!?? Men nå er jeg der selv, sier jeg skal ha de med i butikken og så lar jeg de stå når jeg går. Var i to butikker på lørdag og har hatt vondt siden. Helt idiot:(( Skal skjerpe meg! Masse lykke til videre !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5409156-hei-du-cielo/#findComment-5470674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå