Luka har 4barn♡ Skrevet 20. juni 2006 #1 Del Skrevet 20. juni 2006 Thea er ikke særlig glad i grøt lengre, så det blir stort sett en brødskive til frokost, en til lunsj, middag og kvelds blir enten brødskive el. grøt. I tillegg elsker hun youghurt, så det får hun etter middagen og litt utenom. Spiser deres ca det samme, eller mer/mindre? Thea må innimellom "underholdes" litt under måltidene nå, vil liksom ikke sitte stille og spise. Alt annet er så mye mer morsomt. Og jeg vil at alle skal sitte ved bordet og spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaS Skrevet 20. juni 2006 #2 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! Her er det ganske så omvendt. Zoe kan spise når som helst, hele tida .... og nesten alt. hun får mm i 5-tida frokost:hirsegrøt med frukt (banan+mango+eple/pære) og med yogurt,babyte middag: grønnsaksrett el. middagsglass (kan spise de på 220g uten prob.),babyte el.vann mellommåltid:brødskive el. to (uten noen ting el. med litt Tartex (gjærpålegg), vann mellommåltid: mm, frukt kvelds: havregrøt med litt eple og litt yogurt, mm og hun kunne sikkert spise mer! ! hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsNina Skrevet 20. juni 2006 #3 Del Skrevet 20. juni 2006 Grøt måtte jeg bare slutte med for ca 2 mnd siden, han ville bare ikke ha det lenger! Spiste gjerne to skjeer, og så måtte jeg prøve å lure inn så mye som mulig etter det...bare kav og tull! Nå gir jeg brødskive istedet, og frukt - til de måltidene jeg hadde grøt før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsNina Skrevet 20. juni 2006 #4 Del Skrevet 20. juni 2006 og Johan har sele på i stolen sin, hvis ikke hadde han hoppet utav før måltidet hadde startet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka har 4barn♡ Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 20. juni 2006 Hva er babyte? Så deilig at hun spiser så godt. Thea er også forsåvidt glad i mat, men hun er blitt litt tullete med det å sitte og spise. Har det så travelt, må hele tiden holde henne fast i stolen. Jeg er egentlig motstander av å binde fast ungene, men tanken kommer stadig oftere må jeg innrømme. Jeg blir i blant sprø.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaS Skrevet 20. juni 2006 #6 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei Luka. Babyte -urtete for babyer. Har masse typer fra tsjekkia men her i norge fant jeg et par typer på innvandrerbuttiker (tyrkisk .heter Baby Tea) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka har 4barn♡ Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei igjen EvaS Hehe da spør jeg litt til. Hvorfor bruker du den? Er den bra for noe spesielt. Ble litt interressert skjønner du.... Litt kjedelig å bare gi pupp og vann. Lyst å gi noe som smaker litt, men som ikke er fullt av sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaS Skrevet 20. juni 2006 #8 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei Luka:) ja og nei. det fins flere typer. de heter f.eks. Barnete med frukt (fra 9mnd), Barnete med urter (fra 4mnd), Barnete for god søvn(fra 6mnd). Og de inneholder f.eks. hibiscus, anis, eple, blåbær, rooibos, t.o.m. gulrot, neper, cammomille, og mye mer som jeg ikke kan på norsk. Ja, jeg har også blitt lei av bare vann, eller mer presist, Zoe er blitt lei. Det er også fint å gi noe varmt f.eks. til frokosten, som som vi voksne drikker te. Så jeg gir barnete, vann og pupp som væske. Kanksje jeg burde starte en butikk og importere fra tsjekkia:) Man kjøper dem på apotheket i Tsjekkia, de har kanskje 20typer.. (helt business, dette her). De som fins her kjøpes f. eks. på SultanMarked på Grünerløkka, heter babyte fra Botany og Karisik Bitki Cayi fra dogadan. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka har 4barn♡ Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 21. juni 2006 Takk for alle svarene Eva, kjempefint. Det var jo en ide og importere selv ;-).... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darth Vader Skrevet 21. juni 2006 #10 Del Skrevet 21. juni 2006 Her har det aldri gått inn noe grøt. Men han spiser brødskive og middag og frukt. Er litt lei av brødskiver, så han spiser middag i alle fall to ganger om dagen, og banan og eple liker han også. Youghurt liker han absolutt ikke. Han er generelt sett lite flink til å drikke, men jeg ammer jo fortsatt så han får vel i seg det han trenger av væske der håper jeg. Og så liker han is... (men får bare en smak ut av vår is når vi har det altså) Håvard eier ikke bordskikk. Ikke mer å si om det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå