Gå til innhold

8 mnd gml i dag, og skjeler fortsatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra for 8 mnd-dagen til lillegutten =)

Var hos barnelege i dag, pga mistanke om ørebetennelse, men det er tenner på gang som gjør at han hele tiden tar seg til ørene, sa legen (nervetrådet oppover kinnene mot ørene, som gjør vondt når det presses på i tannkjøttet, kunne han fortelle).

Men han sa at det bekymret han at lillegutt skjeler enda, og spurte hva spesialisten sa da vi var der i april. Og jeg fortalte at den øyenlegen sa at han ville vi skulle komme tilbake om 6 mnd.

Det likte ikke barnelegen noe særlig, så nå fikk vi henvisning til ny øyenlege så snart som mulig, sånn at han muligens kan begynne med lapp.

Noen andre med baby som skjeler så seint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men mannen min fikk ikke nok hjelp med sin da han var liten og har derfor nå amblyopia (slå det opp på Webmd.com). Han er +4 på det ene og +0.5 på det andre, men har ikke skarpt punkt i det dårlige øyet ("nesten blind") pga den manglende hjelpen. Heldigvis er det hjelp og få og i usa er det lett å få babybriller. Så stå på! m_anne_83 har ei som har det slik, mener jeg.

Skrevet

Gratulerer med dagen i går ja!

Søskenbarnet til min gutt er 8 mnt og skjeler fortsatt endel..

De har vært hos øyenlege med ham, men han mente dette ikke var noe å bekymre seg for, så fremt man så noe bedring etterhvert. Dette ville rette seg selv etterhvert, og han blir bedre sakte men sikkert!

Sønnen min holder også på med tenner og tar seg veldig mye til ørene han og.. seinest i går tenkte jeg at jeg skulle bestille legetime ang ørebetennelse, men da trenger jeg jo ikke det:)

Skrevet

Ikke for å skremme, men siden du spør så.........

Min venninne hadde det på samme måte. Hun hadde en ondartet svulst bak øye. Hun måtte fjerne øye for å forhindre kreftspredning. Hun er helt normal i dag (med glassøyet sitt).

Skrevet

Jeg har to barn som også skjela. Etter ettårs kontrollen ble vi sendt til øyenlege og han sa at det var pga bred neserot. Og at det ville jevne seg etterhvert som nesa reiste seg mer.

Men min fetters lille gutt fikk konstatert kreft i øyet og måtte fjerne det.Men jeg må si at i tillegg til at han skjela på øyet virket det litt dødt på en måte, litt glassaktig. Det var som om han ikke kunne se på det om du skjønner.

Håper at det ikke er noe å bekymre seg for:)

Skrevet

Hvordan fant de ut om det var kreft, da??

Han har jo allerede vært en gang til øyenlege, og han lyste og kikket inni øyet hans (da han var 6 mnd).

Tok de MRI for å finne kreft?

Det er dessuten begge øyne som skjeler,, vekselsvis, og det skjer sporadisk. Altså skjeles det ikke konstant, men mange mange ganger om dagen.Spesielt om han kikker på meg når jeg fks skal ta bilde av han, eller når han konsentrerer seg om noe som er bare en til to meter unna.

Takknemlig for svar

Skrevet

Min gutt er 11 månder nå og skjeler også. Etter 6-mnd.kontrollen på helsestasjonen ble vi henvist til ortoptist slik at eventuell behandling kunne komme i gang så snart som mulig. Jo tidligere man begynner, desto kjappere retter det seg. Vi bruker nå lapp for å få trent opp øyet som skjeler (1 1/2 time for dagen). I tillegg ble vi henvist til øyelege for om mulig å finne årsaken til skjelingen. Der ble det konstatert at gutten min er langsynt (i hvertfall +2, skal tilbake til høsten for å vurdere igjen) og vi har derfor begynt med briller. Visstnok kan skjeling skyldes at man er langsynt, i tillegg til andre årsaker.

Jeg synes det var merkelig at dere ble bedt om å komme tilbake om 6 månder. Det inntrykket jeg har er at det er viktig å komme i gang me behandling kjappest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...