Gå til innhold

Juni: Leah Therese er kommet!:-)Her er historien:-)


ღ jeanette og flokken ღ

Anbefalte innlegg

Hadde smårier,ikke vonde men regelmessige..6 min mellom i ca 3 timer torsdagskveld (15/6)..La meg,og våkna skuffa!Vondtene var borte!

Dro på ovetidskontroll på sykehuset kl 10.15..Satt der i en evighet før jeg fikk komme til.

Legen tok ul,og sa det blir en stor baby på ca 3900..jaja,tenkte jeg...sistemann var jo 3980...

Alt så fint ut,nok fostervann osv...

Undersøkte meg nedentil,og til min store forskrekkelse hadde jeg 3-4 cm åpning!Riene kvelden før hadde vært effektive:-)

Så løsna han noen hinner og sa at jeg trolig kom på føden senere..vel,det hadde jeg vel egentlig ingen store forhåpninger om,men glad som ei sol kjørte jeg hjem:-)

På den turen på 5 min,hadde jeg 2 rier!Jippi tenkte jeg!!

Skrev ned tidspunkt for hver rie utover dagen,ikke særlig vonde,men regelmessige..ca 7- 10 min mellom.

Merka humøret var litt opp og ned,sinna og irritert,samtidig glad og lykkelig..hmm..rare greier.

Leverte barna til diverse barnevakter,og bestemte oss for å ta en tur på et kjøpesenter og få oss en Dolly pizza..

Sulten som en hest!

Gikk rundt der og riene ble tettere og vondere,pusta og tenkte en mindre ri igjen...

Bestilte oss pizza og riene hagla rundt meg følte jeg,tettere og tettere..Så begynte jeg og fryse noe sinnsykt!Skalv der jeg satt og prøvde å spise..Det ble med prøvinga..fikk ned et stykke,før mannen måtte hente bilen sånn at vi kunne kjøre hjem og hente bagen.

Var hjemme kl19.30,ringte føden og fortalte situasjonen.

fikk beskjed om bare å komme..vi drøyde det til litt over kl 20..Fikk 3 rier på 10 min og de var au au au!

Dro på føden,var der ca 20.20,ble møtt av en hyggelig jordmor.Jeg sa til henne at hvisåpningen kun er 4,5 cm,så blir jeg sur!

Sur var langt ifra det jeg ble!For åpningen var på 7 cm!!

Me happy!

Tøyde litt og løsna ett eller annet og sendte oss på ei fødestue.

Gikk rundt med en prekestol ei lita stund,men riene ble bare sterkere og jeg følte beina datt under meg.Fikk en saccosekk oppi ei vanlig seng og "ruga"på den.

Ny jordmor kom inn..Sååå koselig!

Ikke nok med det,hu hadde en sånn rolig behagelig stemme.Jeg sa til henne at hu hørtes ut som Grand Prix Jostein Pedersen,han kommentatoren.Det hadde hu hørt før!Vi gjorde en avtale om at når babyen kom ut skulle hun rope "Norge Vant"hihi:-)

Fikk lystgass,som var fokuspunktet mitt..og kilden til et svært så ømt punkt på min nese!

La meg godt til rette på alle fire over saccosekken med en varm rispute på ryggen.Mannen var helt fanatstisk til å massere korsryggen min!Snille og flinke mannen min:-)

Litt diffust parti her og der...De tok vannet,og det var deilig og varmt!

Men husker godt da hu spurte om jeg hadde behov for å trykke!

Jegg trykka en gang..så sa hu et eller annet om ei hånd i veien..så ut som supermann sa hu,hånda strakt over hodet.Kjente hu nærmest drylte hele armen inn for å fikse..ikke behagelig...

Neste pressri varte ei stund og jeg pressa til jeg så mannen med ljåen!

Kjente hele kroppen sklei ut av meg og jeg ble helt forfjamset over at jeg fikk det til så fort!

Jordmora holdt avtalen og ropte "Norge Vant"hehe:-)

Hva ble det?(Hadde tidligere på dagen forberedt meg på at det kunne være en gutt)

Ei jente!Ei stooor jente!Tårene pressa på og jeg bare datt sammen..Snudde meg over på rygg og fikk tulla i armene:-)

Noe så perfekt,vakkert og flott!!

Så herlig og så lykkelig!

Fødselstidspunktet var 22.45

Hadde noen fine minutter med jordmor alene,da vi venta på morkaka.Hu fortalte meg hvordan alt hadde forløpt og jeg fortalte hvor sjokka jeg var over fødselens korte varighet.

Morkaka ville ikke ut,så jeg fikk ei akuunkturnål i lilletåa..Au det var vondt!hehe..men minutter etter så kom den.Den var hjerteforma og i meget god stand.Studerte den nøye,for som få av dere vet så røyka jeg gjennom hele svangerskapet og ville se om skaden var stor.

Heldigvis ikke!

Koste en masse før de veide prinsessa..4232 g og 52 cm..36 rundt hodet...Kraftig jente med andre ord:-)

 

Ble langt dette..hehe...tror jeg fikk med alt..ammetåka som slår inn..hihi:-)

 

 

Vil rette en stor takk til phantombabyboy ,for hennes fødselshistorie var en av faktorene for at jeg syns denne fødselen var så fin.Klarte å fokusere smertene litt bort,konsentrerte meg om pusten og tenkte på at for hver ri er det en mindre igjen..for hver ri er jeg nærmere målet..nærmere vårt lille vidunder.Tusen takk phantombabyboy,for at du delte din historie!:-)

 

Ellers takk til alle,for alle gratulasjoner,tanker,klemmer,fine ord og fødestøv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med prinsessa. Herlig var hun.

He he he.... Vi hadde samme jordmor vi!!!! Jeg og sa at hu hørtes ut som Grand Prix Jostein Pedersen. Mobbet henne visst nok for det. :o) For ei herlig dame hun var.

 

Kos deg/dere masse med Leah Therese.

 

Klemz......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:-)

Ja,hu var skikkelig koselig og behagelig å ha der.

Koser oss masse vi:-)

Snakkes snart!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...