Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så uheldig å få ødelagt vognen min på flyreise, og nå har jeg fått vite at jeg kan velge meg en annen vogn til samme verdi. Den vognen jeg har, kostet rett under 8000 kroner, så da skulle det vel være litt å velge mellom.

Grunnen til at jeg får velge, er at de ikke selger den typen vogn jeg har i butikken her hjemme.

Det jeg er på jakt etter, er en vogn jeg kan ha fra nyfødt av. ( Siden vi planlegger en liten spire til etterhvert) og en som jeg kan ha nå til min 11 måneder gamle prins.

Ettersom vogna er ubrukelig, har jeg ingen vogn akkurat nå, derfor haster det litt med å få ny. Så tenkte jeg at istedet for å dra lillegutt med meg til alle butikker rundt forbi, så kan jeg spørre dere om råd.

Hvilken vogn ville du valgt, og hvorfor?

Jeg er svært takknemlig for alle tips. Også negative ting er greit å få med seg. Jeg lover å fortelle dere hva resultatet blir. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5407999-trenger-r%C3%A5d-og-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bor du? Om du ikke bor så alt for landelig til og trenger en vogn med veldig gode dempere ville jeg gått for en av trehjulingene med svingbart framhjul og vendbar sittedel, med enten hardbag eller softbag til.

Eksempler er Bebe confort high trek, Teutonia Spirit S3 , Herqules Raptor 3 spin, tfk joggster twist, mutsy 3 rider, hartan skater s, quinny freestyle comfort 3xl, quinny buzz, traxx jaguar 3,og finnes nok en hel del flere. Kan scrolle litt nedover her, er diskutert tidligere.

Grunnen til at jeg ville valgt en slik vogn er at jeg synes trehjulingene med svingbart framhjul er mye lettere å trille, og kommer frem over alt. En drøm å gå på butikker med.

De vognene med vendbart sete er litt tyngre enn mange av de andre lettere trehjulingene, men når barna er små er det ok å kunne ha dem mot seg.

Firhjulingene er mye tyngre og vanskligere å manøvrere. MEn bor du et sted der du går veldig mye på ulendt terreng, og tenger litt mer demping og stabilitet ville jeg gått for Teutonia Mistral, Brio eller Simo kombivogn.

Vi kjøpte en ny quinny freestyle 3xl comfort for en stund siden.

Er kjempe førnøyde!

Den har svingbart forhjul, kan låses. og gode dempere. er kjempe lett og god å trille.

Vi har også tenkt til å bruke denne til nestemann. da kjøper vi bare den bagen som hører til (dreami bag) eller en softbag som man kan ha i sportsvogndelen.

En annen ting som er SUPERT med denne vogna er at man kan feste på bilsetet på understellet! (maxi cosi cabrio)

Er helt genialt hvis ungen har sovna i bilen!

Lykke til på leting etter ny vogn:)

Annonse

Hadde jeg hatt nesten 8000 og kjøpt vogn for, hadde jeg kjøpt en som var av god kvalitet og som kostet litt.

Du skal jo ha den til en på 11 mnd nå, og til baby senere.

Da ville jeg gått for en Teutonia Mistral hvis du ønsker 4-hjuling, eller en Teutonia Spirit S3 hvis du ønsker 3-hjuling.

Quinny-vogner bli ofte anbefalt her inne, men dette er billigere vogner. Så ville gått for en med mer kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...