Gå til innhold

November: forvirret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke vært på UL enda, har ikke fått innkallelse. jeg går i min 20. uke tror jeg, da jeg fikk oppgitt 9 november 06 som termin 24. mars ut ifra at jeg da var 7 uke + 1dag på vei (så den lille på Ul hos fastlege og den var 10 mm stor og vi kunne se hjertet slå). den terminen stemte også bra overens med menstermin.

men var hos fastlege igjen i forrige uke og da mente han at jeg bare var 16 uke + 5 dager på vei (barnet målte 4 cm i diameter over hodet)..får ikke det til å stemme.. noen andre her som kun har fått hodemål på barnet sitt??? man kan jo begynne å lure på hva legen går på når man ikke blir tatt på alvor av legen...

barn vokser jo forskjellig og hvorfor skal man da være så firkantet og følge et skjema??! og hvorfor skal "legetermin" eller " jordmortermin" være så hellig??? det er jo bare tall på et skjema for gjennomsnitt og de operer jo med en feilmargin på 1 til 2 uker til eller fra (nettopp fordi barn er forskjellige i vekst)..skal man ikke lytte til kroppen og sinnet lenger? man vet jo best når man hadde mensen sist og når man hadde sex..

blir oppgitt av hele systemet jeg ass..hvor skal man henvende seg for å bli tatt på alvor...? fler med lignende problemer her?? setter pris på tilbakemelding.

god sommer til dere alle ihvertfall=o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg:)

synes virkelig synd på deg!

vet du om legen din har sendt brev til sykehuset ditt om UL ?

jeg ville ha tatt en telefon på UL-avdelingen å spurt om de har satt opp en dato til deg... tror de har litt mere peiling enn fastlegen din..

Håper det ordner seg til slutt, og at du får et svar på hvor langt du er på vei:)

Lykke til, og fortsatt god sommer:-)

Skrevet

hei du=o)

legen hadde tydeligvis ikke sendt brev til sykehuset om UL, skjønner ikke hva han driver med ass. skal bytte lege nuh.

prata også med huseieren som jeg leier hus av og han sa at det ikke er orden i noe på legekontoret hvor jeg har vært de siste gangene. ikke tar de pasientene sine på alvor heller..

men nå ordner det seg for meg kansje..hehe..

jeg ringte ned til sykehuset og fikk ordnet meg en time. jippi, endelig er det min tur=o) skal dit nå på torsdag 220606. det blir forhåpentligvis bra=o)

titter innom her etter ultralyd=o)

Skrevet

hei igjen ;)

så bra at det ordnet seg for deg!:)

jeg skal på UL 23 juni,blir så spennende....

lykke til, å la meg få høre hvordan det gikk;)

Skrevet

hei på du!! så gøy at du også skal på ul =o) håper det går bedre for deg enn for meg=o)

ja..da har jeg vært på Ul på ahus...det gikk jo forsåvidt greit- men følte meg ikke akkurat velkommen der. de brukte ikke tid på meg i det hele tatt. det var bare en liten sveip over magen og de flyttet terminen min fra 9 nov til 14 nov (jeg holder fortsatt fast på 9 nov da det føles riktig..men men,den kommer når den er klar).

jeg spurte om hun kunne kjekke om det ble gutt eller jente men det ville hun heller ikke..hm..teite greier. tror jeg velger å føde på kongsvinger sykehus da jeg vet at jeg får ordentlig behandling der.

Skrevet

Hei Tonjepus.

Kongsvinger er et utrolig godt valg når det gjelder ul og fødsler.

Jeg var selv der på ul den 13 juni, og vi fikk kjempe god behandling. Jordmoren der er bare så utrolig herlig. Vi valgte å ikke vite kjønnet og det respekterte hun.

Anbefaler kongsvinger på det sterkeste.

Skrevet

takk takk siri=o)

velger kongsvinger fordi jeg vet det er bra pasientbehandling der. skal muligens flytte tilbake til de trakter om en liten stund. gleder meg til å føde på kongsvinger ihvertfall. det blir bra vil jeg tro=o) syns jeg har fått useriøs behandling både fra leger og jordmor hittil - da snakker vi ahus.

god sommer, kansje vi snakkes senere=o)

Skrevet

Uff, så ille. Først en pyton lege, så en minst like ille UL. Jeg er tydeligvis heldig som har en super jordmor og lege (går til dem annenhver gang) pluss at jeg ble tatt veldig godt imot på RH da jeg var på UL der den 20. juni.

I tillegg til mannen min så hadde jeg med sønnen min på 5,5 år som nesten snakket høl i huet på den stakkars jordmora. Men hun smilte og svarte og var så hyggelig så. Etter å ha sett på fosteret fra diverse vinkler så sa hun: Kjønnet vil dere vel ikke vite? Da sa mannen min at det var opp til meg (han hadde lyst til å vite det), men før jeg rekk å svare, så spurte sønnen min: Er det gutt eller jente? Han ville også vite, så da sa jeg at jeg tippet gutt... Og jordmora svarte bekreftende på det og viste oss hvor hun hadde sett det. :) Moro! Samme for meg hvilket kjønn det blir, men tydeligvis veldig stas for storebror å få en lillebror.

Terminen ble flyttet fra 4. til 6. november etter diverse målinger av fosteret, men vi er ikke så store vi heller, så jeg holder fortsatt på 4. november (og at han blir født et par dager før tiden). Tiden vil vise.

Vi var der inne i 30 minutter og fikk med oss hele 7 bilder!!! Da jeg var der på UL med førstemann så fikk vi bare ett, og da var det visstnok store muligheter for at man ikke fikk noe i det hele tatt, så jeg var jo sjeleglad den gangen. Nå hadde vi tatt med oss digitalkamera i tillegg, i tilfelle vi ikke fikk noe bilde. Men sånn gikk det altså ikke. :D

Skrevet

heisann ;)

kan ikke akkurat si at jeg var så fornøyd med ultralyden,ho dama hadde ikke peiling for 5 flate øre,ho va så unøyaktig med målene ho tok å snakket så fort...huff...hadde i utgangspunktet termin 24 nov, men ho trudd ikke d var før i midten av desember,noe som ikke stemmer etter de 3 ul jeg hadde tidligere i svangerskapet..men sia ho va så usikker fikk ikke jeg noe termindato,fikk beskjed om å komme tilbake om 3 uker...så no er jeg ganske så forvirret selv! men alt var heldigvis bra med babyen min;)

håper at du får bedre behandling på kongsvinger sykehus hvis du velger å føde der :)

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...