Gå til innhold

Når går dere til legen...?


skorpion71

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, rimelig ny her... Er nå gravid med nr 3 selv om jeg bare er 4 uker, 2 dager på veg :) jeg testet hjemme med CB 1 dag før IKM og den slo ut som bare det. lurer på når det er "mest vanlig" å ta kontakt med legen for oppfølging av svangerskap egentlig?

 

Har to barn fra før, men de var født i 99 og 95.. de gangene tok jeg test på laben hos legen og ble henvist direkte og tok det fra der..

 

Når kontaktet dere legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Skorpion71!

 

Gratulerer:)

 

Tror dette er litt forskjellig...jeg ringte legen da jeg var ca 8-9 uker på vei, fikk time da jeg var 9+5 på vei. Legen sa at det var et passende tidspunkt å komme på!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 7 uker på vei men venter to uker til før jeg ringer, så får jeg komme inn når jeg er 10 uker på vei,synes det er passelig tid å gå til legen på !!!

Men når jeg var gravid men nr 1 ringte jeg samme dagen som jeg testa positivt å fikk komme inn dagen etter, alt var så nytt å jeg var super stressa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første gang og jeg fikk helt hetta da jeg testet positivt, så jeg ringte legen og fikk time så fort som mulig! Var bare kommet til 5+0 på legetimedagen, så det var ikke så mye å merke, men hun tok blodprøver og slikt, og bare det å ha vært der roet meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) Grattis med spire i magen!

Jeg er 2.gangsfødende, og snakket med legen i går (trengte sykemelding pga. kvalme). Ble satt opp til første kontroll i uke 14, pga. ferieavvikling. I følge de nye rettningslinjene for kontroller anbefales det første kontroll rundt uke 12.

Han sa at det var viktig for ham å ta inn dem han ikke kjenner litt tidligere, for å avdekke stoffmissbruk osv. Dem han kjenner var han ikke så nøye med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var jeg hos legen første gang i uke 12. Kommer nok til å bli ca det samme denne gangen, muligens litt før pga ferie osv.

Men jeg synes det er greit å ikke dra til legen for tidlig, det blir bare "mas".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte fastlegen min rett etter positiv test å sa jeg er gravid. Så fikk jeg en time. Skal der på fredag ;o) Er idag 6+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, takker for tilbakemeldinger... ;) Godt å høre at jeg ikke bare er sløv, tenkte jeg ville ikke ringe legekontoret og "mase" for tidlig om svangerskap og kontroll, he-he! Så lenge jeg har født før og ikke har noen problemer, så er det ikke så mange kontroller man skal gjennom heller. Er rimelig rolig og venter bare på kvalmen nå, hi-hi!

 

Takk igjen og lykke til med svangerskapet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 5+5 og tok kontakt med lege først i dag og fikk time når jeg er ca 10 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...