Gå til innhold

Igangsettelse med ballong?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble modnet med ballong. Den ble satt i 20-tida og klokka 22.30 var jeg fullt modnet. Det var en liten ballong som ble satt inn i mormunnen og pumpet litt opp. Kjentes litt som en tampong som var satt litt skjevt. Ikke vondt. Vannet ble tatt klokka 10.00 neste dag, og da det ikke ga meg rier fikk jeg drypp klokka 13.30. Hadde en FLOTT fødselsopplevelse!

Lykke til!

Hvordan ble riene etter at du fikk drypp? Det sies jo at de fleste opplever at riene blir hardere og hyppigere når de blir satt igang. Husker du hvor lang tid det tok før riene kom etter at dryppet ble satt kl. 13.30? Hvor mange timer hadde du rier før ungen var ute? Du sier du hadde en flott fødselsopplevelse, det er sjelden å høre av de som har blitt satt igang. Kur er manges skrekk, fordi da kan fødselen lett bli veldig hard. Det burde i hvert fall vært rutine å gi epidural til alle fødende som er blitt satt igang. Det er da godt å høre at noen har vært heldige som deg, fordi hadde tydeligvis ikke spesielt hard fødsel.

Jeg ble satt igang forrige gang og, men ikke med ballong. Hadde en kjempe fin fødsel, men drypp rier er noe hekkan, og jeg måtte ha epidural. Jeg er derfor litt

skeptisk og usikker i forhold til å bli satt i gang med ballong. Vil helst ha det likt som forrige gang, siden det opplevdes som en veldig fin fødsel.

Oi, mange spørsmål:

Først det med modning: Har inntrykk av at de som modnes med ballong(modningskateter) har det lettere enn de som modnes med gele. Geleen har visst forskjellig styrkegrad ved forskjellige sykehus og noen opplever å få slik gele/stikkpille i dagesvis. Må være slitsomt....

Riene kom i løpet av den første halvtimen etter dryppet ble satt.

Åpningsfasen var på et tidspunkt veldig hurtig hos meg, men 3 jordmødre har alle sagt at det ikke hadde noen sammenheng med dryppet. Jeg fikk da epidural. Det var klokken 16.00.

18.00 fikk jeg pressrier, men de var ikke så veldig effektive, så vi endte til slutt opp med vakuumforløsning. Det kan høres dramatisk ut, men var ikke det i det hele tatt. Det ble vakuum fordi jeg hadde presset i nesten en time, og det sykehuset jeg fødte på bruker visst å forløse med vakuum da. Hjertelyden på den lille var fin hele tida, og jeg var ikke sliten heller, men jordmora mente livmora mi ikke hadde så mye mer å gi.... Fra dryppet ble satt og til den lille var ute gikk det ca 7 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...