Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp altså.. Ble så skuffa.

Anbefalte innlegg

Gutten har i over to mnd holdt på med å skulle ha mat hver 2.time hele natta.. Toppet seg med at han begynte å kreve hver eneste time hele natta igjennom. Selv om jeg hadde store planer om å amme fram til 6 mnd, så begynte vi med grøt nå når han er ca 5,5 mnd. Ikke så langt unna da.. Har gradvis økt, og nå gomler han i seg en hel porsjon, synes det er godt. Blander fruktpurè i grøten, og han får mm etterpå. Første natta han hadde spist hel porsjon la han seg kl 18.30 og sov til 02 før han skulle ha mat. Jeg var jo superfornøyd! Neste natta sov han til 01. Men nå i kveld våknet han allerede 22.30 og spiste masse mm. Hvordan i all verden skal jeg få han til å sove lenger??? Trodde jo vi hadde klart det nå.. Orker ikke mer av opp hver 2.time. Sikkert noen som mener jeg klager, men dette tar veldig på kreftene.. Ser fram til en natt nå med masse våk og mating.. Ååååå, ble så skuffa da han våknet så tidlig..Hjelp, noen??

Fortsetter under...

Hei, hei!

Da snuppa mi begynte med grøt på kvelden tok det faktisk en ukes tid før vi merket noe på nattesøvnen! Så kanskje det samme gjelder for din prins?

Før våknet hun hver 2-3 time etter 23.00. Nå kan hun sove fra 20 til 24, deretter til 06..

Lykke til, da:)

Skjønner skuffelsen...

Han våkner vel av vanen, mer enn av sult. Så mitt tips er ikke gi han pupp når han våkner, bare litt kos og så sove. Hvis det er vanskelig i og med at det lukter deilig pupp av deg, kan du jo la pappa`n ta seg av dette et par netter.

Og dersom han fortsatt sover på deres rom bør han flyttes ut. De kjenner lukta av oss i søvne også....

Dette høres kjent ut ja! Uff det er så slitdomt når det står på.

Gutten min gjorde akkurat som din gutt gjør nå da han var 6-7 mnd. Det vi gjorde var at kutte ut et og et måltid på natten. D.v.s hvis han våknet før tolv fikk han ikke mm, da satt vi og snakkte med ham og prøvde å få han til å sovne igjen. Etter noen netter gikk det grei og han sluttet å våkne eller hvis han våknet så sovnet han ganske kjapt igjen.

Etter noen uker tok vi "vekk" neste måltid som var ca kl 02 og så fortsatte vi sån. Til slutt fikk han kun mat ved 04 og 07.Jeg valte å amme han på natten til han var ca 8 mnd. Etter jeg sluttet å amme han på natten sov han rundt første gangen. Det var deilig.

Vet ikke om dette er det rette men det fungerte i hverfall her i huset. Da gutten din spiser tre måltider på dagtid kan du jo kutte ut nattammingen. Det hjelper på søvnen.

Lykke til!

Annonse

Prøvde kos,smokk og vann, men han ble bare enda surere. Så det eneste som hjalp var puppen, og han tok grådig for seg.. Men hvis denne natta blir sånn som jeg er redd den blir så introduserer jeg nok ett måltid grøt i morgen. Håper det gjør underverker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...