Gå til innhold

Ammetåke - hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Leste nettopp et innlegg som nevnte ammetåke og lurer på om det er rett og slett resultat av våkenetter på grunn av ammingen - man blir jo rar i hodet av søvnunderskudd. Har ikke opplevd ammetåke før, men vet inderlig godt at søvnmanger kan få meg til å bli helt skrullete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg tenkt også, men har ikke noe erfaring så får vel bare vente å se :-) Håper jeg slipper å bli altfor alfor sløv...

Skrevet

Ammetåke er helt reelt og har ikke bare med søvnmangel å gjøre, selv om det ikke gjør det bedre. Den første tiden etter fødsel er det så store forandringer og så mye hormoner i omløp at en lever i en boble, der en selv og babyen er alt som er vesentlig. Resten av verden er liksom ute av fokus. Jeg opplevde mye ammetåke med førstemann og en del med andre mann. Har sagt til mannen at det nok blir litt slik denne gangen også.

Skrevet

Jeg ble veldig glemsk og surrete da jeg var i ammetåka. Nå håper jeg å slippe litt lettere unna med nestemann siden en dame i helsekost sa at ammetåka kunne minskes/forhindres hvis man er flink til å ta omega3 hele svangerskapet og mens man ammer. Så jeg er nå en skikkelig pille-spiser! :) Tar tilskudd av jern pga jernmangel, bringebærkapsler, omega3 og c-vitamin. Merker at jeg nesten blir mett av alle pillene jeg! hehe

Skrevet

Ammetåke er en kronisk tilstand som slår til midt i første svangerskap, og varer helt til den går over i alderdomsglemskhet....... Nei da, det er ikke så ille Det bare føles slik.

Noen mener at ammetåke er til for at mor skal konsentrer seg om babyen.

Men du verden så glemsk og surret en blir..

Skrevet

Jeg ammet riktignok førstemann, men jeg føler definitivt at største bidragsyter til denne berømte tåka definitivt var søvnunderskudd. Ikke rart man blir surrete og glemsk når man sover maks 6 x 10 min. i løpet av et døgn. Jeg tror det hadde gått rundt for noen og enhver.

Min tåke utartet seg i hvert fall slik at jeg til slutt hadde papir og blyant på kjøkkenbenken og noterte når jeg matet minsten. Jeg klarte ikke å holde rede på når jeg gav ham mat. Det gikk trill rundt!

Skrevet

tror nok det er begge deler - både fysiske forandringer i kroppen etter fødselen, psykisk reaksjon på det å få ansvaret for et nytt menneske, og ikke minst pga søvnunderskudd og rar døgnrytme. det går heldigvis over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...