Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Har en gutt som har sluttet å sove omtrent.. Han er 7 og en halv mnt. vi legger han kl 20.00 og da sover han i ca 45 min før han er i gang.. da kan han skrike til både ti og elleve.. Så sovner han, og sover til 3 ca.. holder det så gående til ca 5.. kommer da over i sengen vår og han sover til ca 6.30 I løpet av dagen sover han max 1,5 time fordelt på tre lurer.. Han er nattavvent og sover på eget rom.. Hva gjør vi galt? Trenger desperat noen råd/erfaringer.. Han har holdt på sånn i ca 3 uker.. Veit også at han sliter med tenner, men paracet hjelper ikke engang.. Fra 20.00 i går til 20.00 i dag har han sovet 8,5 timer.. hilsen fortvilet og trøtt Jetamio
mamsemumsen Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Hei! Har dessverre ikke noe svar til deg, men skjønner at det er slitsomt så derfor ville jeg dytte deg litt frem. Kanskje noen andre har gode råd. Jeg ville ringt helsestasjonen og snakket med dem, men det har du kanskje allerede gjort? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Dytter litt for deg, jeg å. Kanskje du får noen gode råd. Men jeg er enig med mamsemumsen. Hvis dette har pågått lenge, med så lite søvn, hadde jeg snakket med fagpersoner.
"min villemo" Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 har dere begynt å gi han mye mat eller noe han ikke tåler kanskje... ? d kan jo være så mye, jeg hvet at ei i barselgruppa mi hadde d likedan når dattera var 4 mnd. ho begynte å gi mat fra glass allerede fra 4 mnd (for d var jo slik mat i butikken så da burde d jo være bra..sukk, vel,) d kan ha sin naturlige forklaring) babyen trengte ikke denne maten og hun pøste på og skjønte ikke selv hvorfor han skrek og ikke ville sove..,han hadde vondt i magen stakkar... sporet pittelitt av her men poenget mitt var; sjekk maten eller d du selv spiser om du ammer ham fortsatt.. håper han får sove igjen snart, slitsomt for alle parter dette ..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Separasjonsangst? legg han sammen med dere i senga deres, den kommer rundt 8 mnd alderen. Matallergi? kontakt helsestasjonen for råd. KISS-syndrom? kiss-kiddforum.com kontakt manuellterapaut/ostepat. klem
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 På helsestasjonen vi går er det egen psykolog. Hun sa det vanligste hun hjalp til med var søvnproblemer. Har ingen erfarig selv med hjelp fra psykologen på helsestasjonen, men kommer jeg i samme situasjon som deg så skal iallefall ikke det være uprøvd. Utrolig slitsomt når for alle når det blir så dårlig med søvn... Håper det ordner seg og at dere alle får sove godt igjen snart!
05juli Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Ring søvnterapeut Karin naphaug(90808383). det koster litt, men hun kan dette med søvn, så hun kan helt sikkert hjelpe dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå