Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Del Skrevet 19. juni 2006 Ha en sønn på 17 dager som gikk ned 350 gram fra 3916 gram etter fødselen. Han sovnet bare ved brystet antakeligvis av utmattelse for han virret slik for å komme til brystet. Alle på barsel synes det var pussig hvor fort han sovnet. Til slutt fikk jeg slengt på et brystskjold en frustrerende natt på barsel. Heldigvis tok det bare en uke før han tok brystet skikkelig igjen. Men denne siste uken har han ikke lagt på seg et gram og i dag ligger han fortsatt 151 gram under fødselsvekt. Helsesøster og barselavdelingen blir helt stressa av dette, men gutten virker frisk og rask. Han sover godt og er livlig når han er våken. Han gråter lite og er kjempesterk (må kjempe med han for å få hendene hans vekk fra brystvorta). Han har også temperament hvis han ikke får mat fort nok. Jeg hiver i han alt jeg klarer å pumpe ut etter hvert måltid (også om natten) og bruker nesespray for å lette flyten av melk for han. Er det så krise om de ikke har jevn stigning på vektkurven når barnet virker helt fornøyd og våkent? Blir gal av all denne veiinga.Men vil jo det beste for gutten. Bekymret Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5405480-frisk-og-rask-men-gutten-g%C3%A5r-ikke-opp-i-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 Vel, du har teknisk sett 4 dager å få vekta opp til fødselsvekta (3uker etter fødselen). Det er mulig at du kommer der og han har gått opp 500g. Du gjør dette rett. Så lenge du ikke er sår så la baby gjerne få pupp hver 2nde time eller oftere ("økedager"). Det går nok greit, skal du se, prøv å slappe av, dette klarer du! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5405480-frisk-og-rask-men-gutten-g%C3%A5r-ikke-opp-i-vekt/#findComment-5405715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå