Gå til innhold

sterk strek på gravitesten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, tok ein test 2 dagar før IKM og der var streken veldig sterk(sterkere enn den som skulle sammenliknest med?!!) forrige gang jeg var gravid var den veldig svak når jeg testa 4-5 uker etter IKM, fikk da gutt. kan dette si noe om kjønnet eller om det eventuelt er to eller betyr det ingenting? synes bare det er litt rart....og erlitt nysgjerrig..hadde ikke forventa å få strek i det hele tatt når jeg testa så tidlig jeg....noen tips?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er svak eller sterk strek indikerer ikke hvilket kjønn det er, men heller om det er fler enn en. Ved tvillinggraviditet har man høyere HCG-konsentrasjon i urinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig sterkt kryss veldig fort, sikkert 5 sekunder etter jeg tok den, betyr det noe? hvordan måles HCG konsentrasjonen? hvor mye er i såfall høyt i 6uke? Er litt grønn på dette ser dere, første gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik var det med meg også...streken i resultatvinduet kom før den andre streken...(CB) på testpakken står det at sterk strek betyr at man er komt dager/uker over IKM, men jeg testet før

 

men har hørt at HCG nivået er høyere om det er jente?? men det stemmer gjerne ikke... men man må vel ta blodprøve for å måle ordentlig...?!!? andre som har fått STERK strek før IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt at man kan si noe om kjønnet utfra styrken på streken. Men det hørtes jo spennende ut da. Testa du på morgenen begge gangene? Blir jo sterkere strek på morgenen.

 

Ellers så testa jeg alle tre gangene første dagen jeg skulle få mensen og fikk utslag alle gangene. To sterke utslag de første gangene (test om morgenen) og en svak nå sist gang (test om ettermiddagen - var for utålmodig denne gangen). Tenkte i grunnen at det bare var kroppen min som er sånn at jeg får høy HCG tidlig. Har ikke slått meg at det kan ha noe med kjønnet å gjøre. Men rett skal være rett, jeg hadde sterk strek begge gangene og fikk jenter begge gangene. Uten at det er noe vitenskapelig bevis da, men moro å spekulere, likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svakt med billigtester, men mega sterkt med CB tester...

Har ingenting og si om det er gutt eller jente.

Med mine to før så testet jeg også kjempe sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, ja, kan det kan også ha hatt noe med saken å gjøre. De to første gangene var med CB test. Den siste gangen med en billigtest - husker ikke hva den het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...