Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har fått vite at min baby vil ligge på 4,3 kg ved termin. Noen som har lignende erfaringer og og evt. har erfaring med at de setter igang fødselen da? eller vil de at du skal vente på den naturlige gang og evt. gå over tiden?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Jeg syns ikke du skal uroe deg riktig enda...syns av erfaring at det ikke alltid er like riktig det de måler - spesielt ikke dersom jordmor "måler". Er det ULmål er det nok litt mer sikkert, men... Har ei veninne som ble målt av jordmor til å få ei jente på ca 3400 gram ca ei uke før hun fødte - men den "lille" jenta veide 4270 gram da hun ble født - dog 12 dager etter termin. Er redd for dette selv, da min første veide 4100 gram. Vi nødig over dette, men har fått beskjed om at det i alle fall ikke blir noen 2500 grams baby! Får bare vente i spenning =)
GRAM Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 min første veide 4230 og ble tatt med sugekopp pga at jeg var så sliten.pressrier i 5 timer.nr 2 var 4600 gikk som hakka møkk,5 timer der og,men det var fra første rie til han var ute.var aldri snakk om å se om han var stor eller ul for å sjekke det.men det skal jeg gjøre denne gangen for jeg er ikke i tvil om at dette også er en stor baby.og da vil jeg ikke gå over for de vokser ganske mye i uka de siste ukene.
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Da jeg gikk gravid med min sønn ble jeg sendt til ul to dager over termin for å sjekke om det ble et stort barn. Det viste seg at han da var noe over 4 kg. Dersom fødselen ikke startet av seg selv i løpet av en uke ville de muligens sette den i gang evt ta keisersnitt. De ville drøye det lengst mulig ettersom jeg var førstegangsfødende. Han ble født naturlig nøyaktig en uke etter at jeg var til kontroll, dvs 9 dager over termin. Var 54cm og veide 4535g. I dag var jeg på ultralyd igjen for å sjekke om det blir nok et stort barn. Venter jente denne gangen og de pleier heldigvis ikke å være så store. Legen regnet med at dersom jeg går ca en uke over termin denne gangen vil hun nok veie ca 4100g. Beregnet vekt per i dag: ca 3200g. Er 35+5 uker på vei.
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Jeg ligger over midtlinjen på SF-målet. Nesten over det lysegrønne feltet også. på UL er pjokken også målt til å være en kraftkar, over gjennomsnittet. Første barn var 3880, og denne gangen er jeg større. Jeg spurte JM på forrige ktrl, om det var noen rutiner på termin/overtid/sette igang mm. ifht str på barnet, men alt skal visst gå sin naturlige gang uansett. Jeg har hørt mange historier om feilmålinger. En venninne var nettopp til masse ekstra kontroller fordi hun hadde så liten mage, men hun fikk en gutt på 4030! -Synes ikke det er så lite...
gravid igjen :) Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 heihei... stor baby ja... må si at jeg også er i "bekymret" klubben... er vår første baby dette. og på UL i uke 28 sier JM at babyen sannsynligvis er litt stor.. skal derfor inn til en ekstra UL i uke 36 for og sjekke eventuelle mål.. de målte i uke 28 at babyen vil ha en ca vekt på 4200 gr ved fødsel akuratt det skal jeg mestre, men håper ikke at babyen er større =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå