Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min (snart to) sover ikke hver dag nå, rundt 1 time maks (prøver å få han til sengs tidlig). Han legger seg klokken 19.00 eller 19.30 og står opp klokken 07.00 eller tidligere.

Lurer litt på om jeg skal kutte duppen hans, eller om det er for tidlig. Noen som har barn som ikke sover på dagtid her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Min sover nok fortsatt, men vi er bgynt å begrense tiden han får lov til å sove, ville bare hilse på jeg, har ikke sett deg her inne på kjempelenge nå! Er alt bra med lillegutt og dere?

Skrevet

Hei på deg :-) ja, nå er det lenge siden sist. Alt er bra, han har startet i barnehage og stortrives med de andre barna. Utrolig sosial og koser seg der. Men blir jo mer sliten og må ha utløp for alle inntrykk og følelser han får i løpet av dagen, det krever sin mor og far til fulle. Så det har blitt lite avkobling her inne på en stund.

Og med full jobb i tillegg :-) synes bare dagene flyr nå i forhold til da jeg var i utvidet permisjon. Leste litt nedover her, ser du er i jobb du også i tillegg til skole? Går det bra med dere? Har du dem i barnehage nå?

Jeg skal prøve med mindre og mindre tid med soving pr dag, til slutt bare et kvarter eller litt mer, må vel se han litt an, ikke meningen at han skal være sliten om dagene heller :-)

Skrevet

Heisann, og takk for "sist"! Lenge siden jeg har vært her inne, men husker både deg og Alva godt :-) Jeg har også ei som blir to i august, også venter jeg ei til i månedskiftet oktober/november.

Min Sunniva sover 1,5 time i barnehagen, men de dagene hun har fri (onsdag, lørdag og søndag) sover hun ikke alltid formiddagslur. Hvis vi kjører en biltur og hun sovner, hender det at jeg bærer henne over i vogna - men det er umulig å legge henne rett i vogna her hjemme. Hun vil IKKE sove.. I barnehagen er det ikke noe problem å legge henne. Jeg begrenset sovingen i barnehagen til 1,5 time da jeg syntes hun ble vanskelig å legge kl. 19.30. Det fungerte kjempebra, og vi ble kvitt problemet!!!

Skrevet

Går veldig fint her også. Har vært studiefri nå i vår, både deilig og savner det på samme tid. Nå har jeg kommet inn på pedagogikk til høsten og begynner da endelig på mitt 5 og forhåpentligvis siste år med utdanning. Jobber som vikar på en skole når jeg trengs, utrolig kjekt, tror absolutt at å være lærer er et yrke jeg kommer til å stortrives i :-)

Begge ungene går 75% plass i barnehagen, men jeg leverer dem ofte sent siden vi som oftest har masser av tid. Ellers går dagene mye til å jobbe utendørs her, har lært meg å søpe, så nå lager jeg mur *stolt*, DET er god trening det, hehe...

Kjekt å høre fra deg igjen, har lurt på hvor du ble av. Håper det går seg til med sovingen, ofte går slikt litt i bølger også. 3,5 åringen vår sluttet å sove på dagtid for et år siden, men fortsatt hender det at han dupper av innimellom når han er ekstra trøtt, spesielt midt på vinteren sovnet han ofte i bilen på vei hjem fra barnehagen ol.

Skrevet

Hei Sunnivamamma, husker deg også :-) gratulerer med en liten til (snart). Jeg tenker også på det med å få han i seng i rimelig tid, voksentid er ikke akkurat noe vi er bortskjemt med her for tiden, med mindre vi har barnevakt. Godt å få kveldene for seg selv igjen. Vi bruker ikke vognen så mye nå lenger, dessverre, han liker den ikke.

Skrevet

Jeg husker dere godt fra forrige gang jeg var gravid! Fikk så masse gode råd fra deg, Alva! Rart hvordan man føler man "kjenner" fok etter å ha tilbrakt store deler av graviditeten på BIM :-)

Jeg fikk en gutt i okt 04 og nå er jeg gravid igjen :-) Veldig spennende!

Kjekt å se at det går bra med dere!

Hilsen K :-) (nytt nick Tia :-))

Skrevet

Hei hei! Så moro at det er lærer du planlegger å bli, husker jo eksamene dine men forsto liksom ikke at det var læreryrekt du hadde i kikkerten. Jeg er også lærer, men har videreutdannet meg innen spesped og ¨kan vel nå kalle meg spesialpedagog. Der har du en god del av fortjenesten, Alva, for du klarte virkelig å motivere meg til å skrive ferdig eksamen - og til å ta meg selv i nakken. Skrev noen setninger av fra svarene dine, og satte de på en postit-lapp på skjermen, he he. Brukte de gjennom hele oppgaveskrivingen pluss muntlig etterpå :-)

Kjekt å høre at det går bra med deg og guttene, din minste er vel bare litt yngre enn Sunniva (blir to i august)...?

Bygger du hus eller, siden du støper? Du er jammen en drifitg dame :-)

Skrevet

Å, det var koselig å høre at har kunne vært til hjelp :-)

Vi bygget hus for 1,5 år siden, nå er det uteområdet som må til pers. Vi må ha mur rundt deler av tomten og noen må jo gjøre jobben. siden jeg nå har helt fri så blir det egentlig bare naturlig at jeg gjør det. Er jo litt tungt da, men regner med det går seg til etterhvert!

Har vel vinglet litt når det gjelder yrke, vært usikker på hva jeg ville passe til, men nå er jeg sikker. Sps-ped høres veldig spennende ut, hva er det da du fordyper deg i?

Minsten blir 2 år i begynnelsen av september, så de er nok veldig gjevne ja :-) Kjekt med en liten til da! Mine gutter har så utrolig stort utbytte av hverandre nå for tiden, håper du får en like positiv opplevelse!

Skrevet

Rene håndtverkeren du :-) Ja, det går vel i bølger med sovingen, ser det kan bli tunge dager dersom han ikke får sovet noen dager. Andre dager går helt greit uten duppen. Jeg prøver å få tid til å legge inn noen treningsturer innimellom her, man må ha energi med en liten aktiv tass. Det er nå jeg ser fordelen med å ha flere, så de kan leke sammen.

Skrevet

Hei K :-) (eller Tia :-))

Husker deg også veldig godt!! Er du også gravid igjen? Gratulerer, så spennende!

Skrevet

Du er tøff, Alva! Kunne ikke fått til å lage en mur om jeg hadde fått en million - har ti tommeltotter jeg, nemlig :-) Har kjøpt oss drømmehuset nå, men skal sette bort alt av jobben siden jeg og mannen min tilsammen har 20 tommeltotter, he he. Jaja, kan ikke være flink til alt, ikke sant?

Jeg tok det som heter 1. avdelig spesialpedagogikk i løpet av sisteåret på lærerskolen, også tok jeg 2. avdeling i ettertid (ettårig studium). Her valgt jeg å fordype meg i grunnskolens nye mantra; inkludering og tilpasset opplæring. Spennende, kan anbefales. Er også veldig attraktivt, fikk mange jobbtilbud etter at jeg ble ferdig.

Håper mine to også blir samkjørte og gode venner, blir mest sannsynlig en jente til og det er jo praktisk. Tror to av samme kjønn har stor sjans for å leke godt sammen, de har vel ofte samfallende interesser... Blir veldig spennende, gleder meg til å bli tobarnsmor - DA er man en ordentlig familie, liksom :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...