Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Det at man skal jobbe i minst 6 av de siste 10 mnd. Men er det utifra termin? Hva visst barnet blir født 1-2 mnd tidligere og man bare får disse 6 mnd hvis man ikke føder før tiden.. Hva skjer da?
M&T mamma Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Ring trygdekontoret, de vet helt sikkert hva som skjer.
j05-g07-fødeklar Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Det er ut ifra den dagen du beg permisjonen....altså 3 uker før termin. Det andre spm tror jeg ikke at jeg skjønte helt...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 ja jeg forstår det med at det skal være minimum 6 mnd med arb.givende inntekt innen man tar permisjon, men hva hvis man føder før tiden? altså 5-6-7 uker før og derfor akuratt er på grensen. Regner de da ut permisjonen i forhold til den inntekten man skulle ha hatt eller får man da engangstønad og ingen permisjon?
j05-g07-fødeklar Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er ganske sikker på at det da blir engangsstønad og ingen permisjon. Trygdekontoret er veeeeldig firkantet og reglene kan ikke tøyes. Jeg har en søster som fødte 6 uker før tiden og meningen var at hun skulle gå opp i stillingsprosent den siste mnd før perm beg, men siden ungen kom før satte trygdekontoret seg på bakbeina. Hun er lærer og organisert så det endte med at utdanningsforbundet kjørte sak for henne og hun vant men det tok et år.....Så det lønner seg og ha noe å gå på hvis man har mulighet, hvis ikke så er det bare å klage på vedtaket trygdekontoret gjør..... Men forsikkerthetsskyld så kontakt trygdekontoret....men husk en ting...de har mange som jobber for seg og de er ikke alltid enige i praktisering av reglene så dersom du får svar på et spm ( i din favør) så få det SKRIFTLIG og noter hvem du snakket med og når.....Snakker av erfaring.... Lykke til da og håper det går i boks for deg... klem
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 OK. fikk bare litt panikk her i går. Fant plutselig ut at det var nesten 6 uker siden mensen var her sist, men i dag var den her.. og jeg begynner snart å jobbe igjen, men regner med at jeg ville ha vært veldig i grenseland med tanke på permisjon om jeg skulle blitt gravid nå. Pga komplikasjoner kom barnet litt tidlig sist og vet at det er risiko for det neste gang også.. Vil gjerne ha flere barn, men vil også ha permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå