¤mamma til to prinsesser¤ Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hvordan varmer dere mme? koker opp vann eller bruker dere mikrobølgeovnen? må vannet avkjøles før pulveret has i? Til dere som ammer: Er det mange som gir mme i tillegg? Har jo for eks noen ganger litt lite melk på kveldene... Når dere skal være borte fra babyen en stund, pumper dere eller synes dere det er like greit å gi mme?
pandabjørn Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 jeg koker opp vannet og avkjøler det før jeg tar pulver oppi har hørt at man ikke skal bruke mikro så jeg varmer det opp en vannkoker.. jeg ammer og gir mme i tillegg tror ikke jeg har så mye melk til at han blir ordentlig mett pleier å pumpe meg 1 gang pr døgn noen ganger 2 i går fikk jeg ut 190 ml og det var nesten rekkord det meste jeg har pumpa meg en kveld var 200 ml !
~falck~ har fått baby! Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Du må gjerne bruke micro til varming av mme! Eneste man skal passe på er at melken ikke blir for varm under oppvarming - da kan den miste neringsstoffer. Men finner du en middels varme blir IKKE melka infisert av stygge micro - kreftfremkallende stoffer:) Dette var en myte som ble avlivet på 90-tallet...
♥ strikkemor ♥ Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 koker vannet ja, avkjøler og tar ipulver. Eg ammer heile dagen, men har for lite igjen om kvelden, og gir mme då. Fungerer kjempefint, jenta sover dessuten bedre og. Viss eg e vekke frå hu ei stund pumper eg av og til og gir mme av og til, kommer an på ka eg rekke.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Ammer og gir mme. Koker opp vann og har på tåteflaskene, da står de klar. Har mme i dispenser-boks(3porsjoner à 6 måleskjeer). Så har jeg kokt vann på termos. Når Susanne er sulten, tar jeg varmt vann fra termosen, slik at vannet på tåteflasken blir lunkent. Og så tømmer jeg oppi en porsjon mme. Fungerer kjempe fint! Og lett å ha med rundt! Har også en termopose(avent) som holder tåteflasken m kokt vann varm i ca 4 timer+dispenser med mme. Dette er også veldig greit å ha med i stellevesken...da slipper man å helle over vann fra termos til flaske.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 vi koker vannet......i vannkoker..og varmer mme i micro... vannet skal være ca 40 grader slik man ikke dreper mineraler og vitaminer og slikt i mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå