Gå til innhold

Allergi og graviditet....kan det oppstå nye allergier under gravidite??

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen:0)

Jeg har etter at jeg ble gravid vært plaget med mye tungpusthet og snue og kløende/rennende øyne.

Jeg blir veldig anpusten ved små anstrengelser og dette kan være ganske hemmende i mange dagligdagse oppgaver...eks. sliter med å gå opp trapper uten å bli anpusten.

har vært hos lege men han undersøkte meg ikke og sa bare at jeg måtte leve med det.....

Jeg har aldri hatt noe særlig plager med allergi før jeg ble gravid bortsett fra at jeg alltid har vært allergisk mot dyr.

Det jeg lurer på da er om dere vet om nye allergier kan oppstå i forbindelse med graviditet?

Dette er mitt andre svangerskap og jeg hadde ingen problemer med dette da heller, men det er vel slik at man ikke skal sammenligne svangerskapene med hverandre.

Håper noen kan hjelpe meg.....jeg blir nok mye mer klokere på dere enn den legen....

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Fortsetter under...

Jeg er til til vanlig plaget med allergi, og er mye bedre nå som jeg er gravid. Legen min sier at allergier ofte blir dempet i svangerskapet. Det er vel likevel ikke umulig å bli verre av allergien din, dersom den blir trigget ved at du stadig eksponeres av stoffer som kroppen din reagerer på. Da kan du oppleve at du utvikler lavere toleranse mot stoffer som du tidligere kunne eksponeres for uten at det ga symptomer. Vil ellers legge til at det er nokså vanlig å bli lett andpusten i svangerskapet. Det henger sammen med det økte blodvolumet som skal transporteres rundt i kroppen din.

Takk for svar silia.

Håper noen har noen råd til medisiner en kan bruke under graviditet mot allergi......kanskje også helsekost eller kjerringråd...

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Jeg har faktisk blitt alergisk mot rå løk jeg tror jeg. To ganger har jeg spist det og to ganger har jeg fått så vondt i magen at jeg nesten har mistet pulsen...

Tror jeg sliter litt med pollen også, og det har jeg aldri vært alergisk mot.

jeg mener å ha hørt at man kan bli allergisk når som helst i livet...

ble allergisk for 3 år siden selv, forbaska gress!!

jeg får noen tabletter som heter Cetirizin. (det samme som zyrtec)

og disse tablettene kan man trygt ta under hele svangerskapet! jeg har spurt legen min, så det er sikkert!

lykke til!!

klem!

jeg har lurt på det samme som deg! Er allergisk fra tidligere, men har aldri vært så plaga som nå. Reagerer på absolutt alt! fatter ikke at det går an. Mer tungpust denne gangen enn to tidligere svangerskap, holder på å bli sprø!!!!!!!!!!!!!! Godt for meg at det regner, men selv da er det noe som skal irritere kroppen min!

Annonse

Hei du!!

Jeg hadde det samme problemet da pollen herjet som verst. Jeg er til vanlig allergisk mot pollen, hustøv, pelsdyr og burot. Så du kan jo tro jeg merket stor forskjell uten medisiner. Jeg gikk på en "smell" da pollen herjet, og følte jeg ikke fikk puste i det hele tatt.

Legen min forklarte at slimhinnene produserer det dobbelte under et svangerskap, og at alle reagerer ulikt. I mitt tilfelle ble jeg verre enn noen gang, og orket ikke annet enn å ligge rett ut. Dette ga seg etterhvert. Det hjalp å ta tiden til hjelp og pleie seg selv, med hjelp av mannen min.

Du kan jo prøve saltvannoppløsningen evt. Ellers har jeg ikke noen bedre råd.

Lykke til!

Graviditeten kan føre til at en enten blir mye bedre eller mye verre mht allergi og eksem. Selv har jeg eksem, og har blitt mye verre i begge graviditetene. Dette gjelder også flere jeg kjenner. Spurte legen om dette, og fikk da som svar at det normalt ville endre seg i graviditeten, men en ante ikke hvilken vei...!

Trøsten er at iallfall ble jeg noe bedre etter graviditeten. varte bare ikke så lenge før jeg ble gravid igjen........

Lykke til! Håper du ikke plages for mye!!

Jeg har melkeallergi og polenallergi til vanlig. I tillegg tåler jeg ikke for mye nøtter. Men når jeg er gravid blir jeg også ekstra følsom ovenfor skalldyr. Så både i dette svangerskapet og forrige har jeg reagert hvis jeg spiser for mye. Men det er MYE da..kan liksom ikke hive i meg en kg reker, to dager etter hverandre...da klør jeg som besatt rundt munnen/låra/hendene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...