Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Del Skrevet 19. juni 2006 .. Jeg har nå vært mamma i over ett halvt år og livet begynner å stabilisere seg igjen. Babyen er verdens flotteste (som sikkert alle mødre synes), og vi er en liten familie på 3 som sammen har det bra. Jeg og baby er hjemme mens pappa jobber. Det som gjør livet så tungt er at jeg savner andre i min situasjon. Skulle ønske det var noen å snakke med som hadde barn, dele erfaringer og ikke minst la babyen få se andre småttiser. I babyens fremtidige skoleklasse er det 6 barn inkl. mitt, med andre ord er det ei lita bygd vi bor i. De andre mødrene har alle barn fra før og jeg kjenner dem ikke, kun ett hei i butikken. Etter fødselen har det vært kun 2 barselltreff hvor babyen var syk på det første men vi møtte opp på det andre som var i februar. Barseltreffet var sammen med nabobygda hvor det er 4-5 barn, hvet ikke hvor mange som der er 1.gangs eller mer. Har vært på helsesøster om det snart blir flere, men svaret er at kanskje hun starter noe til høsten... før det blir ikke noe for hun "vet at en del treffes privat" Ønsker mange gode råd på hva jeg kan gjøre/finne på og hvordan jeg kan oppsøke andre i min situasjon (1time til nærmeste by). Noen synes kanskje det bare er å ringe de andre, men jeg blir da følende meg så veldig liten. Blir sett på som en sterk person, liker å klare meg selv, men vet ikke om jeg er tøff nok til å komme "krypende" til de andre mødrene, tenker at de har sikkert nok som de har.... Takker for alle hjelpende og gode råd. - for anledningen anonym. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5404278-noen-gode-r%C3%A5d-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-alene-i-mamma-rollen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
d",)~^~^~ Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 Uff, det høres jo ikke ut som du har det så griet, stakkar! Skjønner deg godt, man blir litt sugen på voksenkontakt når man går hjemme. Jeg ville kanskje ha invitert de fremtidige klassekameraten og deres mødre på deres første "klassefest". Er alltid lettere å invitere noen hjem til seg enn å "henge" seg på noen. Selv om de har barn fra før, savner sikkert de også noen å finne på noe med i permisjonstida. Jeg er hjemme med mitt 3.barn og er veldig glad i å finne på noe med likesinnede. Ellers ville jeg ha tatt kontakt med de fra barseltreffet og tatt initiativ til et nytt treff selv. Var det noen der du fikk mer kontakt med enn andre? Ring og spør om de vil møte deg for å gå tur, kafebesøk eller bytur..... Mest sannsynlig blr folk glade for et slikt initiativ, de aller fleste jeg kjenner ønsker mest mulig atspredelse i hverdagen og flest mulig unnskyldninger for å slippe klesvask og husarbeid... Et tredje alternativ er å arrangere dib-treff. Kan hende noen fra bygda di eller nabobygda er her inne og savner noen å være sammen med de også... Ta en sjanse! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5404278-noen-gode-r%C3%A5d-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-alene-i-mamma-rollen/#findComment-5404753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca Skrevet 19. juni 2006 #3 Del Skrevet 19. juni 2006 Syns det er dårlig av helsesøster å ikke sette deg i kontakt med andre med like gamle barn. Helsestasjonen arrangerer barseltreff et par ganger kanskje, og så er det opp til gruppen og avtale videre treff. Hvis du har gått glipp av treffet hvor dette skjedde, så bør du jo få telefonnummer til de andre. Er helt sikkert på at hvis det er en gruppe som er etalblert, så er du velkommen. Det spiller vel ingne rolle om de andre er 2. gangs, dere er jo oppi det samme nå. Jeg er jo 3.gangs, og er like opphengt i baby og babysnakk. Det er vel andre mødre som er hjemme i permisjon som er aktuelt for deg å omgåes med, så syns du bør ta tak i det nå jeg.... Det er veldig hyggelig i permisjonstiden å være sammen med andre, og det er hyggelig å følge hverandre etter dette året også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5404278-noen-gode-r%C3%A5d-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-alene-i-mamma-rollen/#findComment-5404820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 19. juni 2006 #4 Del Skrevet 19. juni 2006 Det er jo også mulighet til å legge ut en tråd her da vet du:) Si hvor du er fra, kanskje det er noen fra omtrent samme plass som tenker likt? Jeg skulle mer enn gjerne hatt mer kontakt med noen i barselgruppa, men synes det er veldig vanskelig å ta kontakt selv, derfor blir det ikke noe.. Men jeg har andre venninner med og uten barn da.. Tror mange ville blitt glad for ditt initiativ, jeg vet at jeg hadde blitt det om du bodde her:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5404278-noen-gode-r%C3%A5d-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-alene-i-mamma-rollen/#findComment-5404827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Süsse Skrevet 19. juni 2006 #5 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Jeg har det en del som deg. Jeg er for det meste i Frankrike pga av samboers jobb. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjöre. Det blir jo for det meste lillegutt og meg.. Hadde jeg värt deg hadde jeg hoppet i det og tatt kontakt med de andre du vet om med babyer. Vil ikke tro at noen synes du trenger deg paa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5404278-noen-gode-r%C3%A5d-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-alene-i-mamma-rollen/#findComment-5404902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #6 Del Skrevet 19. juni 2006 Tusen takk for hyggelige råd.. Var redd for å få noen spydige kommentarer på ett for meg sårt tema. Sitter å tenker at jeg hvertfall kan forsøke å be de hjem til meg, om det passer. Da er det ikke jeg som trenger meg på og mødrene har mulighet til å ikke komme om de ikke vil.. Tar fortsatt imot flere tips om det ernoen nye. TUSEN TAKK TIL DERE SOM HAR SVART! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5404278-noen-gode-r%C3%A5d-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-alene-i-mamma-rollen/#findComment-5405388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå