Gå til innhold

Til dere som pumper dere til alle eller nesten alle måltider:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til å begynne med hadde eg ikkje samvittighet til å gi lillegutt mm. Dei eldste hadde eg jo amma, så det var jo naturlig at også lillegutt skulle få mm.

Det har vore dager eg har vore lei, men egentlig er eg komt veldig inn i det no- så om det hadde vore opp til meg (og om eg kanskje berre hadde hatt ein unge) kunne eg ha forsett lenge endå.

Får ikkje gjort så mykje anna, sidan eg må ta meg av ungane når eg ikkje pumper. Men får kanskje gjort eit par husarbeidting om dagen. Når eg har reist på shopping eller vore på besøk har eg tidligare hatt med meg pumpa, og pumpa mens eg var der.

No er gutten min 4 mnd, og sidan all pumpinga går ut over samværet med resten av familien har eg begynt å gi lillegutt eit par måltid med mme. Forsatt pumper eg meg 5 gonger om dagen, men har tenkt å redusere dette til 3 etterkvart.

No har eg også begynt å hoppe over ei pumping eller to når eg er på shopping/besøk..

Jeg har pumpet meg i 6 måneder nå, og har tenkt å fortsette i 6 til:) Det er kjempekjedelig, men det er bare et lite år av et helt liv. Vil gjerne gi dem mest mulig morsmelk, siden dem er premature. Amming har dem aldrig helt fått til siden dem var så små når dem ble født. Det er ikke noe problem å få gjort andre ting, jeg pumper meg mens dem spiser fra flaske. Tar med pumpa hvis vi skal reise bort, ikke noe problem:)

hmmm skjønner ikke hvorfor folk tror at pumping tar så lang tid.... jeg pumper meg til hvert måltid og det tar jo ikke lange tida selv om jeg pumper ut masse melk... har elektrisk pumpe som tar begge brystene samtidig....jeg får dratt ut på ting. tar jo bare med håndpumpa mi... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...