Gå til innhold

søvn på baby 3mnd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min våkner va hver 2. time om natten, og sover en liten formiddagslur i 11-12 tiden.. en lengre på 2-3 t midt på dag.. og en liten halvtime på kvelden ...

legger seg i ti - ellevetiden på kvelden.. har prøvd tidligere men han våkner så fort og er LYYYS våken... jeg trenger også tips om dette :)

rundt 3 mnd begynte min å bli trøtt av seg selv ca 1830. Gudene må vite hvorfor, jeg har ikke gjort noe for at han skal legge seg tidligere - sov til ca 06-07 alt ettersom (med noen matstopp), og så ca tre dupper på dagen, men de har ofte vært korte. (Altfor korte, hehe)

Men nå er gutten 4,5 og han legger seg ca 1930, sover til ca 0730 (med to matstopp), og har tre en timers lurer på dagene.. stort sett da...

ja jeg begynner å bli ganske sliten... han sov mellom 4-6 t første søvnen fra han var 2 uker til 3 mnd... nå i det siste han har rotet... er nesten 4 mnd... kanskje det bare er en roteperiode???

jeg satser på det :) har prøvd å gi en flakse me mme på kvelden (etter anbefaling fra HS) men har ikke sovet noe lengre..

Annonse

men du? gir du han mme på det siste måltidet før natta?

Du kan prøve å tilby ham mme de TO siste måltidene for natta. D fikk jeg tips om fra HS, og det hjalp gutten min til å komme tilbake til sovemønstret sitt. (Som han mista da han var ca. like gammel som din.. jeg hadde ikke nok melk til ham da)

Håper d ordner seg, vet hvor j.... kjipt det er for dere begge

:-)

ja har prøvd det også... men jeg har jo melk som bare det,spruten står.. og han legger på seg normalt.. jeg vil prøve med litt grøt etterhvert når han er 4 mnd.. kanskje d kan hjelpe på.. litt mettere i magen da..

erfaringer med det ??

Babyen min har alltid sovet veldig lite på dagtid. Og de eneste gangen han har sovet, er når vi bærer han eller til nød når han blir trillet.

Da har han ca. 3 halvtimes power naps i løpet av dagen.

Men til gjengjeld blir han tidlig trøtt og sovner rundt kl. 19 på kvelden og sover til 7 dagen etter. Så er han våken en time, og så tar jeg han opp i senga mi, så kan vi sove noen timer til.

Han våkner forresten og får mat ca. hver 3. eller hver 2. time natten gjennom også... Det er bittelitt slitsomt egentlig...

Hvor lenge har han "rotet" det til da? Tror det er helt vanlig med slike "skli ut"-perioder, min hadde oxo det...

Men d varte ikke så lenge, kanskje max et par uker. Kanskje han bare er en feinschmecker? Lite mat, men ofte! ;-)

Du kan godt prøve grøt hvis du tror d hjelper, men d tar jo ofte en stund fra du introduserer grøten til de kan spise et helt måltid. Ikke alle liker det i begynnelsen engang (min inkludert ... hmmmfff...sliter som f.. om dagen hehe) For mange hjelper grøten på nattesøvnen, men det gjelder langt fra hos alle... Dessverre...

Masse lykke til i jakten på den forsvunnede nattesøvn :-)

Tulla mi sover egentlig ganske lite på dagen (trudde di sov i timevis eg..) =) men hu tar bare smålurer på 20min tre-fire gonger i løpet av dagen. Det vil sei at dei to siste dagane har hu plutselig sove ein time midt på dagen., tenk om det fortsetter sånn håpe-håpe..

Legger hu kl åtte og skal ha mat mellom halv 4 og 5 ein gang, sover videre 2-3 timer, og så kommer hu opp i senga til meg, koser oss til ni-ti tida.. =)

Hei!

Gutten min legger seg kl.19-19.30.

Da sover han til ca kl.01. Da ammer jeg han, og han sovner igjen.

Våkner igjen ca kl.04. Kl.7-8 er det morgen, da står han opp.

Varierer noe, om han hopper over måltidet kl.1 så er det opp kl.5-6...

Sover lite på dagtid, max 1time i strekk.

Nå har jeg ett dovendyr da :) Hun sover fra 21.30-09.00 om natten, og sover fra 10.00-13.00 deretter sover hun bare ca en time rundt fem tiden. Er nok "litt" bortskjemt vi. Hun er nå fire mnd og sovet sånn siden hun var 8 uker. Hun får kun mme 4 ganger om dagen..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...