Gjest Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Noen som vet noe om dette? Er visstnok at morkaken ligger helt over livmoråpningen og jeg må ta keisersnitt om den ikke "følger med oppover" når livmoren vokser. Jeg må derfor til ekstra ul i uke 32, er 23+4 nå.. Noen som vet noe mer?
Lykkelige-tulla Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Heisann! Jeg er 21 fullgåtte uker og har også morkake som dekker livmoråpningen. Skal til ulyd i uke 32. Dette er ganske vanlig etter det jeg nå har hørt av flere. Også min søster hadde dette ved alle tre av sine svangerskap. Morkaken flyttet seg, og det var ikke behov for keisersnitt noen av gangene. Hos andre jeg har snakket med så har samtlige opplevd at morkaken flyttet seg. Bortsett fra at det vil bli keisersnitt om den ikke flytter seg, er det ingen andre faremomenter ved at den ligger der den gjør! Bekymrer meg ikke for det ennå jeg iallefall.. Vet ikke helt hva du lurte på, men jeg tror nok ikke vi er alene om dette:) Hvordan er formen ellers? Jeg nyter hver dag, og gleder meg stadig mer til å hilse på gullklumpen senhøstes:)
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Hei du ) Snodig, fikk beskjed om at det ikke var så vanlig jeg.. Men det var godt å høre at det er mer vanlig enn jeg trodde, og hvertfall med tanke på keisersnitt. (og spes i forhold til andre faremomenter) Vet vel ikke helt selv hva jeg lurer på... Pratet med en annen nå nettopp, og da var det visst rett på føden om jeg skulle begynne å blø, men det er det jo uansett når man er såpass langt i svangerskapet... Bortsett fra det er jeg plaget med til tider kraftige kynnere og har vært det i noen uker allerede, ellers er alt helt topp og gleder meg stort til ferie neste uke ))) Ser fram til en varm sommer... og en liten gutt i oktober
tuzza Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 jeg også har placenta previa. skal tilbake til gynologen i uke 29. er nå 26. han sa til meg at vis den ikke har snud seg blir det ks på meg. og da pleier de å ta det rundt uke 37. hvorfor sa han at de gjør det før ungen fester seg i bekkenet. vis den fester seg kan ungen presse på morkaka og da får man styrt blødning. noe som sier seg selv er farlig både for ungen og deg selv.. det fikk jeg fortalt. jeg har født 2 ganger som var helt normalt. jeg har i det siste hatt en del smerter nede i bekkenet. håper at det er morkaka som trekker seg opp.( har også fått bekkenløsning.)
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Samme har jeg. Er i uke 20 nå.Skal til ul i august igjen. Har hatt det samme en gang før,da med min nr 2. Da flyttet morkaken seg slik at jeg slapp ks.Satser på at det ordner seg denne gangen også. Ellers må jeg ta ks..Lykke til.Håper den flytter seg hos deg også.
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Skjønner det er lenge siden sist.. Trodde hodet festet seg tidligere enn det?? Da fødte jeg normalt, men hadde styrtfødsel 3 uker før termin. Får krysse fingrene begge to, eller alle tre mener jeg...
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Er visst ganske mye vanligere enn jeg fikk inntrykk av... Lykke til til deg også )
Lykkelige-tulla Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Vi får ta en oppdatering til høsten igjen og høre hvordan det går med morkakene. Lykke til med voksende mager damer! Ta det med ro og husk knipeøvelsene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå