Gå til innhold

Lite foster...

yvo-a

Anbefalte innlegg

jeg har hatt problemer tidligere med svangerskap utenfor livmor. er nå gravid i 10`ende uke og var til ultralyd allerede i uke 7 for å se om banet hadde funnet frem til livmoren denne gang. Alt var ok, vi så hjertelyd, men legen sa at embryoet var veeeldig lite.. ca 6mm.... bør jeg engste meg? kan det ha vært tidlig å se nøyaktig størrelse kanskje?? er det noen som har peiling på dette??

Fortsetter under...

Gjest Riga19

Har ikke erfarfing med UL såpass tidlig, men jeg blei selv kjempeengstlig etter en UL jeg hadde i det jeg trodde var min 17. uke...jordmora sa at fosteret ikke var mer enn i 14., noe som jeg fikk helt sjokk av. Var på UL igjen etter en måned, og da fikk jeg vite at jeg var i 18. uke...vekstraten stemte helt perfekt til og med. Var skikkelig bekymra for at det bare var fosteret som var for lite (jeg fikk nemlig ikke i meg så mye mat), men det var bare ukene som var feil. Skyldes vel at jeg har ikke noen fast syklus, og da jeg blei gravid, var den på hele 7 uker.

Hei.

Var selv til UL når jeg selv trodde jeg var 7+3, men etter størrelsen på nurket var jeg ikke mer enn 6+5. (5 dager kortere på vei altså...)Nurket var 7,8 mm da. 6 mm er ca 6+2 etter CRL.tabellen min GU bruker,

GU sa at alt så normalt ut, og at man faktisk ikke kan vite når egget blir befruktet. Det bør jo ikke skje samme dag som man har sex engang. Også har jo syklusene dine noe å si.

Skal til ny UL snart jeg da, for å se om alt er bra.

Ønsker deg bare masse lykke til

Annonse

hei..jeg var på UL hos fastlege 240306 og da var embryoet 10mm stort noe som da tilsa at jeg var 7 uke + 1 dag på vei..skal på Ul igjen nå 220606 så det blir spennende..kansje jeg ikke er så langt på vei som jeg trodde elle kansje enda lenger..hvem vet...ikke godt å si...er ikke så lett når legen min ombestemmer seg for hvor langt jeg er på vei ver gang jeg har vært der. kan jo begynnne å lure på hva som foregår hos legen noen ganger..stoler ikke helt på det systemet der ass..

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

hei, jeg var på ultralyd første gangen i uke 6 legen trodde jeg var 14 uker på vei men jeg var bare 6 uker!! husker ikke hvor stort fosteret var da men jeg var på ul i uke 7 også og da var den 7mm..er i uke 14 nå og venter spent på ul i uke 18 på ahus=) det virket jo normalt stort for deg synes jeg...men har du hørt med mora di ol om hun har hatt små foster? min mor og min mor og min mormor har bare hatt små langt under 3 kg ved fødsel nærmere 2 slev om de var fullbårne...klem fra meg...og lykke til!!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...