Gå til innhold

Lillepoden "småspiser" av puppene hele døgnet føler jeg.... (4 uker gammel)

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har et flaskebarn fra før av så er best på det :)

Ihvertfall, lillegutt er 4 uker gammel, og jeg føler aldri han får tømt puppene mine. Han spiser bare en liten stund, for så å sovne eller sovner under rapepausen. Legger hsn ned, og da våkner han (vil aldri sove alene), og han våkner igjen med en gang og søker etter brystet.. Så er det på'n igjen, drikke noen slurker, vil ikke ha mer sovner og våkner igjen.... Har hatt et par netter hvor han plutselig sov 5-6 timer i slengen, men i natt har han holdt det gående hele natten. Ikke no ordentlig søvn på dagen i dag heller, bortsett fra på fanget mitt. Tenker at han sikkert blir fort sulten igjen også, så lenge han liksom aldri gjør seg ferdig. Ikke lett å vite hva man skal gjøre.. Med min første som fikk flaske, så hadde jeg kontroll på hvor mye hun fikk i seg og var liksom lettere å få til rutiner. Nå tør jeg ikke annet enn å tilby puppen hele tia når han søker etter det. Prøvd smokk men blir feil det også for virker som han er sulten. Med en 2 åring i huset attpåtil, blir det litt slitsomt med lillegutt på fanget 24 timer i døgnet. Noen ganger er han helt hysterisk og skal suge, tar tak men slipper med en gang og skriker(?) Er ikke ofte det skjer, men er ganske slitsomt.

Fortsetter under...

Er hlt normalt i starten- det går seg til skal du se. Hvis han har lett for å sovne ved måltildet han du massere litt under beina - eller stryke litt på kinnet. Kle av han før du legger til å stell han slik at han blir skikkelig våken - kle på og legg til.

Gi det en tid du så går det nok bedre -hvis ikke ta kontakt med ammehjelpen - telefon, mail eller chat (ammehjelpen.no)

Eldstemannen min var sånn. Jeg passet på å få til måltider, og ikke kosestunder ved puppen. Det betydde at i begynnelsen så ble det en del skriking mens jeg ventet på at klokka skulle gå. Jeg hadde minimum 2 timer mellom hver puppeøkt. Da var han mer sulten og fikk i seg mere mat før han sovna. Når han fikk litt mere mat så sov han bedre og lengere og sånn ble det gradvis lengere og lengere mellom måltidene. Du behøver ikke å starte på 2 timer, sett deg et mål om at han ikke skal ha pupp før det har gått en time. I mellomtiden må du være forberedt på å bære og trøste. Og bruk smokken, for all del. Selv om de sutter for harde livet behøver det ikke være at de er sulten, men at de har et sterkt sugebehov.

Det er ganske normalt. Men jeg orket ikke ha det sånn. Gjorde alt jeg kunne for å holde mini våken slik at han fikk seg ordentlige måltider. Kledde av og på. Strøk og gned på han. Skifta bleie mellom pupp en og pupp to. Amminga tok gjerne en time. Men da ble han ikke sulten før om et par timer igjen. Kreftene forsvinner liksom ut av puppen....

Annonse

Slik hadde vi det her den første tiden. Lillegutt hang på puppen hele tiden- og det var ikke tid til noe annet. Jeg holdt ut og er veldig glad for det. Det resulterte i en fornøyd og glad gutt, og masse melk.

Det går over etterhvert.

Krish: Hva gjorde du for at det ble bedre? Eller sluttet du med ammingen? Helt enig at man blir sliten, føler meg helt utkjørt, + at jeg har en 2 åring hjemme..

Murmeline: Jeg tenkte også at jeg skulle prøve denne måten som du beskriver, for det gjorde jeg nemlig med førstemann. Men forskjellen er at hun fikk kun flaske, så da da blir det litt annerledes, da vet man hvor mye de får i seg. Nå tenker jeg at jeg bare må amme så mye som han bare vil, for det er jo det man hører alle steder.. Også er det jo dette med økedager osv.. sukk..

Gjorde egentlig ikke annet enn å fortsette med å prøve å holde han våken. Ga meg ikke! Sluttet heller ikke å amme. Har du teppe rundt bebis når h*n spiser? Da blir h*n bare enda mer søvnig. Snakk og syng til h*n. Så en dag "våknet" han (ca 2-3 mnd) og ting ble lettere.

Tenker også at ting blir litt bedre etterhvert, når han blir eldre og sterkerer.. han legger jo på seg bra, 300 gram i uka, så vil i allefall ikke gi meg!! Men blir også litt usikker på hvilke pupper jeg skal amme fra da, synes jeg skifter mellom hver pupp hele tia for jeg blir så usikker på om den ene er tom, slik at det er derfor han slipper takt og ikke blir ordentlig mett, men så kjenner jeg jo at det er igjen masse melk..sukk, er ikke lett...hehe..men finner vel ut av det etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...