krysser fingre og tær! Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Nå er jeg litt forvirra her. Leser på innlegget under her at dette er to forskjellige ting. Jeg var på sykehuset og fikk sjekka egglederne i dag. En ballong med kontrastveske ble ført opp i egglederen og en veske ble sprøyta inn mens vi så gjennomgangen ved innvendig ul. Etterpå skylte han egglederne med saltvann. Jeg fikk smertestillende før undersøkelsen og en dose med antibiotika etterpå. Han så det var en promille sjanse for infeksjon, så antibiotikaen var bare "just in case" Han sa ingenting om å ikke ha sex. Så nå er spørsmålet: Hvilken undersøkelse har jeg gjort? Legen sa også at han var den eneste i landet som utførte denne undersøkelsen (i det offentlige) og at den erstatta laproskopi. Jeg fikk iallefall skylt ut litt grums og legen sa at vi nå har veldig stor sjanse for å klare det på egenhånd innen de neste månedene. Han så også på resultatet av sædprøva til mannen og sa at den var helt normal. For to uker siden fikk vi et helt annet svar, nettopp at morfologien var så dårlig at han ville ha vanskelig for å befrukte meg... Blir nå litt forvirra da.. Om vi ikke har klart det innen september vil brevet til ivf bli sendt. Han sa også at det kun var 3 mnd ventetid på ivf. Det har jeg aldri hørt om. Trodde det var 8 mnd.. Dette ble mye og veldig rotete, men slik er vel tankene mine også for tiden
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Dette var min historie krysser fingre og tær.:-) Helt samme beskjeden fikk jeg. Jeg har hatt Hysterosalpingografi. Det fikk jeg vite først idag. Har også vært litt usikker på dette. Jeg fikk laget et snitt i livmora etter lokalbedøvelse var satt. Legen mente vi kunne klare dette selv, men hvis det ikke skjedde innen september skulle de sende søknad om ivf. Da lovte de første forsøk før jul. Altså under 3 mnd. Dette var nytt for meg også.
krysser fingre og tær! Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2006 Vi er vi på samme sted du og jeg da:) Hos meg tok de ikke lokalbedøvelse og de kutta heller ikke opp i livmora. Er det her forskjellen mellom de ulike undersøkelsene er? Er det dette kuttet som avgjør om man kan hoppe i køya eller ikke? Tok du undersøkelsen på det offentlige? Hvis du gjorde det og han legen min snakker sant, kan vi ikke ha tatt samme undersøkelse, for han var visst den eneste i Norge som utførte disse undersøkelsene og han holder til i Førde.( Når han ikke jobber i Sverige) Tar du sjansen på å ha deg innen fristen, eller hopper du over denne pp? Ellers så er det jo supert at det har blitt så kort venteliste på ivf da!! Da er det jo bedre å ta det offentlig enn privat da. Verdt å vente to ekstra mnd for 20.000.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Heisann, fikk besøk og måtte logge av litt:-) Ja, jeg var på offentlig. Jeg har el nå elle ri morgen, og tør ikke hoppe til køys nå. Kjenner litt murring etter inngrepet/røntgen ennå. Sykepleieren jeg ringte i dag mente jeg ikke skulle gjøre det. I værste fall kunne det gå ut over hjertet??? Regner med at hun tenkte på en evt infeksjon da. Æsj, utrolig irriterende er det!! Men men, jeg håper effekten av røntgenen sitter i neste mnd også:-) Enn du da? Hvilke planer har du for el denne mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå